Sidor

torsdag 29 januari 2015

Frånvarande

Jag vet att jag har varit väldigt frånvarande på bloggen. Men jag har haft fullt upp att göra och helt enkelt inte hunnit att sätta mig och blogga...Har inte haft ro till det. För som dom flesta av er vet så har jag tusen och en sak som jag vill göra. Speciellt nu.

Förra veckan i torsdags var vi i Partille (Göteborg) och hämtade våra saker. Släpet med våra saker hade då redan varit i Sverige i 2 veckor men åkt omkring och nu stod det stilla då något var fel på motorn. Hade den nu varit lagad på torsdagen så hade vi bara behövt åka till Gislaved för att hämta hem allt. Det blev sagt lite vagt att vi eventuellt skulle få det helgen som var men vi vågade inte riskera att det kanske (vem vet) åkte tillbaka till Spanien igen. Det var en skön känsla att åka och hämta det, men mindre skön känsla att sitta och fundera på vägen hem...Av 36 packade kartonger hade vi bara fått hem 29. Var befann sig dom andra 7 och  vad skulle saknas. Allt har packats upp och det jag vet i nuläget vad som fattas är en kartong med mina kläder. När Benny åkte i söndags och skulle ha matlådor med sig hittade jag inga som jag hade plockat upp....bara locken fanns. Och så saknar jag sängkläder. Vad som mer fattas kommer jag inte på så här på rak arm. Men det kommer väl när jag behöver det och inte hittar.
Allt som har kommit hem har tvättats, antingen i tvättmaskin eller diskmaskin. För även om jag plockade upp allt och satte på plats för att det inte skulle vara i vägen var jag ju tvungen att plocka så snart något har varit klart. Och för att få allt torrt och jag inte har plats fick även mamma ha lite hos sig. Men nu så är allt klart.

Även allt småplock som tavlor och annat har kommit upp. Sovrummet är klart helt nu när även våra sängar kom. Och en hylla har kommit upp ovanför så jag bröt av det fula tapetseringen. Vad som jag har kvar är att sätta dit en lång smal bräda där alla sladdar ska vara bakom sänggaveln. Men det känns lite meningslöst att göra det nu. För hyresvärden har varit här och det ska göras om allt. Känns ju bra att det ska fixas till.....Men inte så kul då allt måste plockas bort och plastas över igen. När det ska göras vet jag inte än.

Annars känns det bra att allt är klart och nu börjar jag känna mig hemma på riktigt. Av och till känns det som att jag inte alls har bott i Spanien i 5 månader, att det bara har varit en dröm. Men efter en titt på kontot så är det bara att konstatera att det har hänt. Visserligen har Benny nu åkt på ett jobb men det tar ändå  tid att få upp ekonomin igen. Alla skulder vi har ska återbetalas. Har ju haft helt underbara vänner som har lånat oss pengar, både till bil och annat. Och har underbara vänner som har gett oss pengar (stora summor) för att vi ska ha en chans att komma igång igen. Och allt annat som jag/vi har fått. Hade INTE fixat allt utan deras hjälp.

På grund av ekonomin blir det inte heller någon kattutställning som jag hade tänkt. Visserligen är det ju bara Lillan som ska ställas och själva anmälningsavgiften är inte mycket. Men man ska ta sig dit och hem....och ska jag vara borta en hel helg så kostar ju boendet också. Dom pengarna behövs till annat för tillfället. Bland annat så ska ju Mini ha kattungar och det är inte gratis. Sen så har jag inga burskynken så det måste sys nya :( Och då utställningsplanerna sprack har jag börjat fundera över att låta Lillan paras tidigare....Annars kanske det inte blir bebisar på henne detta året. Men hur som helst, inte innan mitten av april. Har en utställning i Gislaved då och den SKA jag på. Och jag har klart Lillans blivande "pojkvän" Fast vem får ni veta senare under våren ;)

Tawalli's Bruce Springsteen. Jag fick låna bilden av Anita till bloggen. Tycker han är så fin och jag är en stolt uppfödare....faktiskt. Även om han ser lite sur ut på bilden för att hans matte hade rengjort ögonen. Bruce finns att låna till avel för den som är intresserad. Hans färg är cremé och blodgruppen är B. Född 2013-07-25 HCM-skannad negativt. Önskar att jag själv kunde använda honom, men han är för nära besläktad med mina tjejer. Halvbror till Mini, samma pappa nämligen.

 
 
 
 
Satte ut en bild på den dåliga tapetseringen tidigare. Här kommer den igen. Och så nytagna bilder där det inte syns så mycket på grund av brytningen med hyllan och ljuset
 


 
 
 
Med risk för att vara tjatig. Jag ville ju köpa nya vägglampor/sänglampor modell mindre. Men då pengarna inte räcker till har jag fått hitta egna lösningar. Har två fönsterlampor som är likadana. Dom ska ju egentligen stå upp, men fick inte plats. Så jag skruvade upp dom i hyllan. Och blev nöjd med det resultatet.
 
 
 
 
 
Vardagsrummet mer eller mindre klart. Vill komma åt bilderna i min andra dator där det finns några favvobilder på Lillan och Mini som jag vill göra canvastavla av. I hörnet till vänster som inte syns i bild har jag byggt en mindre klösställning till katterna. Känner inget behov av att dom behöver en så stor som dom hade tidigare....Dom använde det ändå inte. Dessutom minimerar jag risken med kattungar som klättrar högt.
 

 
 
 
 
Förrådet som det bara har kastats in saker i. Tog tag i det igår och har bilen full nu med kartonger och annat som ska slängas på tippen nu under morgonen. Sen ska jag ut och få ordning på allt.
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så snyggt sovrummet blev. Givetvis så var det ju ingen stor överraskning eftersom det du fixar blir bra. Puss på dig

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck