Sidor

tisdag 6 januari 2015

Mini 1 vecka

Jodå, jag vet. Jag ska väl inte blogga om det innan jag vet. Men jag kör som jag brukar. Hade varit lite annorlunda om jag hade sett någon parning mellan dom.....men nu är det som det är. Det är i alla fall 1 vecka sedan som dom hörde katterna och som jag tror att om det har hänt något så är det....ja....för 1 vecka sedan.  Vikten på Mini är idag 3954g. Hon har fortfarande lite att ta igen för att komma upp i vikten hon hade när hon åkte, nämligen 199g. I fortsättningen kommer jag alltså att väga henne varje tisdag. Hur som  helst. Sedan hon kom hem har hon varit väldigt lugn och tagit igen sig. Givetvis lite bus emellanåt men inte alls som det var innan hon gick i löp. Hon älskar sina små möss och  i förmiddags så kröp hon in under bokhyllan. Jag hämtade kameran ifall hon skulle göra om det....och det gjorde hon. Nu är ju inte det hålet jättelitet....men jag tycker ändå att det är i minsta laget för att hon ska hålla på att åla fram och tillbaka. Tänkte sätta igen hålen men bryr mig inte om det. Kommer ju ändå att göra om här och då ska jag inte ha dessa delar av bokhyllorna här, har planer på annat.

Nu känns det mer som att jag är hemma. Efter mycket tjat på Benny så hämtade vi våra gamla möbler hos mamma....dom som hon köpte. Vi köpte helt enkelt tillbaka dom. Och som tur är så behöver jag inte betala pengarna till henne nu och inte alla på en gång. Benny gillar inte riktigt dessa utan han ville att vi skulle köpa nya så småningom. Men så småningom kan bli först om 1 år och jag orkar helt enkelt inte vänta så länge. Jag vantrivdes med köksmöblerna som vi lånade av mamma (hennes gamla) Dessutom så tycker ju jag att bordet var så litet....fick inte plats med något. Och då jag inte har ett gästrum/datarum nu så sitter jag ju här vid bordet när jag bloggar eller är ute och surfar. Eventuellt.....fast jag känner inte riktigt att jag vill kommer vi att fixa en hörna i vardagsrummet där jag kan sitta....men som sagt. Det tilltalar mig inte, blir så mycket och trångt. Är ju inte så jättestor denna 2:an.



 
Hon var alltså under helt och hållet och vände tillbaka ut utan problem
 




Ordningen återställd :)

 







2 kommentarer:

  1. Känner igen mig precis i ditt kök! Och vad är det jag ser under hängväxten ..... Kram!

    SvaraRadera
  2. Så skall det vara i köket. Tummen upp och heja Mini. Passa på medan du är smal och rörlig :)

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck