Sidor

torsdag 15 mars 2012

Luna hos Eddie

Idag åkte jag till Halmstad med Luna där hon då får träffa Eddie. Lite orolig var jag så klart med tanke på att hon är så rädd, men det gick hur bra som helst. Hon var inte ett dugg rädd för honom utan hälsade på Eddie. Sedan gick hon runt och luktade på allt det nya. Eddie gick efter henne och tjattrade på henne precis hela tiden. Sen så fick jag ta Luna och hålla henne still ett tag så att Eddie fick en chans att lukta på henne riktigt. Hon var väl kanske inte riktigt på hugget när hon kom dit, inte ett enda djungelvrål kom från henne. Han var på henne och trampade 2-3 gånger men det blev ingen parning. Vi får se om det blir något alls.........Men med tanke på at hon är i höglöp så borde hon komma igång igen under natten eller imorgon.

Om ni kommer ihåg så var det ju meningen att hon skulle paras med Kurt. Vilket inte fungerar nu då han har p-spruta. Men ända sedan Luna kom till oss så har ju Kurt varit efter henne hela tiden och till slut fick han ju vara inne i rummet för att hon var så rädd för honom. Nu när hon gick in i löp så var hon väldigt intresserad av att gå in till honom. Jag funderade fram och tillbaka och tog beslutet att låta henne gå in till honom. Ringde så Madde och sa att det inte blir någon parning med Eddie, ifall det nu skulle visa sig att Kurt ville para henne och att hon gick med på det. Samtidigt så såg jag en utväg att Luna och Kurt skulle bli vänner, att Luna skulle acceptera honom, inte vara rädd varje gång han närmade sig henne. Och att Kurt äntligen skulle få vara med alla ute.

Luna var intresserad av honom, tro inget annat. jisses vad hon ålade sig, kuttrade till honom. Och visst, han kuttrade tillbaka. Han var och tog tag i hennes nacke, och han trampade. I några sekunder, sedan lade han sig jämte henne istället och började leka med hennes svans. och så fortsatte det. Hon kuttra, och han bara ville leka. Så imorse ringde jag Madde igen och sa att nu kommer jag med Luna ändå. Jag fick ihop Luna och Kurt så att det funkar mellan dom och det var det viktigaste. Och nu har jag ju också kunnat se att p-sprutan verkar på Kurt, för han är inte det minsta intresserad.

Tog lite kort på Eddie när jag ändå var där.


















Några halvhjärtade försök var det, men som sagt, det blev ingen parning







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck