Sidor

tisdag 13 mars 2012

Bad av katt

Jag har inget badkar utan en dusch. Och jag har värk, så en längre stund knäandes för att få någon av katterna badade slutar alltid med extra ont. Dessutom så klarar jag aldrig av att bada dom själv, och det går alltid alldeles för fort. Jag erkänner.
Jag har under en längre tid försökt att komma på en lösning till detta. Tidigare hade jag ett alternativ med ett badkar för bebisar som man kunde borra upp ett hål i för att kunna släppa ut vatten. Badkaret blev inköpt med det blev aldrig testat då det verkade för krångligt, speciellt med tanke på hur jag skulle få upp allting i höjd utan att det skulle ta en massa plats. Men nu tror jag mig ha kommit på en lösning som är bra för mig. Och denna lösningen delar jag med mig, kanske någon annan finner det som en bra idé också.....störtkorg....

Störtkorg ser man ju oftast i affärer, dom brukar ha saker som det är extrapris på i dom korgarna, ja och givetvis annat också. Denna som jag nu har beställt är måttet 79x60x60cm . Billig är den också, inte mer än 369 kronor. Botten är höj och sänkbar, alltså kan jag ha den högt. Vattnet kommer att ha lätt för att rinna igenom. Jag har redan bett Benny om hjälp att såga ut en 6-kantig bit i plexiglas som kommer att passa som botten för katten att kunna stå stadigt på. Dessutom. Jag kan om det behövs sätta koppel/sele på katten och knäppa i kanterna vilket gör att jag kommer att kunna bada dom utan hjälp. Visst låter det bra. Nu ska vi bara se till att det funkar i verkligheten också. Och så här ser den ut



3 kommentarer:

  1. MacGyvers syster, tror jag! :) Imponerad av påhittigheten! Låt oss få veta hur det hela avlöper! :)

    SvaraRadera
  2. Elisabet Fridlund14 mars 2012 kl. 15:08

    kanon om det fungerar. Toppen för den som inte har badkar utan bara dusch

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck