Sidor

torsdag 30 januari 2020

Akuten

Som jag har skrivit flera gånger den senaste tiden så är det mycket negativt. Och det är dagens inlägg  också. Och som dom flesta av er vet så är mitt minne katastrof, därför är min blogg räddningen för mig, då kan jag själv gå in och läsa ifall jag glömmer av det.

Igår  spenderade jag mycket tid på akuten i Värnamo. Innan jag äntligen fick åka hem hade jag varit där i nästan 8 timmar. Dom kom och bad om ursäkt för väntetiden men dom hade flera akutfall. Och då ska ni veta att dom hade ringt från Jönköpings sjukhus just för att jag skulle komma  in snabbt med tanke på att jag är infektionskänslig. Att jag alls åkte dit berodde på att jag på riktigt mådde skitdåligt, hade sådan värk på vänster sida av magen så jag knappt kunde röra mig. Minsta lilla hostning och det högg som fan. Googlade lite igår morse vad  det var som satt just där och det visade sig att det var njuren. Först vid 11-tiden ringde jag Jönköping, jag orkade inte mer. Dom i sin tur skickade mig till Värnamo eftersom det var närmare för  mig och för att dom ville att en läkare skulle ta tag i det.

Att bara sitta där och vänta är bara så jobbigt. Jag var på väg hem flera gånger.Det tog över 4 timmar innan jag fick komma in och lämna blodprover och allt annat sådant. efter det tog det nästan 2 timmar innan läkaren kom in. Dom hade så mycket att göra. Men efter att han hade varit där gick det nästan lite snabbare. Blev även en röntgen. Som inte visade så mycket mer än att det var lite irriterat där gallblåsan tidigare satt och att det fanns stenar i njuren. Inget dom kunde göra något åt eftersom det inte kunde vara stenarna som störde mig. Och dom kom heller inte fram till varför jag hade ont. Och då hade jag ändå 2 läkare som klämde på min mage.....för att dom skulle vara säkra på att  inte missa något. Hur som helst, inga mediciner,, inga råd, ingenting. Hem i värre skick än när jag kom dit. För nu hade jag mer ont eftersom dom hade klämt så pass mycket.

Väl hemma var jag vrålhungrig, fick  ju inte äta något innan allt var klart. Käkade lite och tog samtidigt mina sömntabletter. Gick och la mig 20.50 och somnade inom 5 minuter. Och för en gångs skull sov jag hela natten, bara uppe en snabbis vid 1-tiden och kissade. Och nu till det "roliga"
Jag har knappt ont i magen nu. Självklart är jag glad över det men undrar ju givetvis vad som hände. Känner ytterst lite när jag hostar, men det varken krampar eller hugger till. Så förhoppningsvis får jag en bra dag idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck