Sidor

lördag 22 juli 2017

Ziras DoDay

Om allting går bra och hon får på dag 65 som jag har räknat ut är idag så ska alltså Ziras bebisar födas. Natten har varit lugn...eller ja. Hon har ju haft förvärkar igen. Men  inget annat. Nu under morgonen har hon varit lite rastlös. Magen har sjunkit massor på henne och det är tjockt vid svansroten. I vanlig ordning har hon gått ner till just denna dagen från v.9 nu med 62g. Hon tvättar sig jätteofta på magen idag. Så vi får se  när dom behagar att komma.

Bebisarna mår bra, dom växer så det knakar om det. I går blev jag så glad när Damon och Katherine bajsade. Katherine bajsade i morse också. Och det fanns bajs på filten. Det var så pass mycket så jag gissar på att det var Elena. Hon var lite orolig igår. Och jag tror att det blir Stefans tur idag. För nu på morgonen är han lite orolig. Dom är mer och mer vakan nu. Och Tussen är mer och mer hos dom, både i bolådan och utanför. För den där Katherine skriker och vill upp. Har trott att hon varje gång är hungrig, men noop. Hon ligger och ålar sig i mina händer, sprattlar med tassarna och spinner kanonhögt. Inatt lät jag det gå 4 timmar innan dom fick mat. Märkte redan igår kväll att 3 timmar var nog för tätt ändå, varken Stefan eller Elena ville ha. Bara matvraken Damon och Katherine. Båda är så glupska så doom skulle kunna svälja hela nappflaskan.


Att jag badade dom igår hade egentligen inte spelat någon roll. Redan igår kväll såg dom bedrövliga ut. Tussen tvättar dom och  dom blir helt blöta. Att jag bytte till större bolåda tyckte nog Tussen bäst om. Nu har han plats att vara där med dom. Och  han ligger där gärna. Låter dom klättra på honom och han alltså tvättar och putsar och hjälper dom med toan. Han är helt fantastisk med dom och tar sin papparoll på fullaste allvar. Ligger faktiskt till och med och sover hos dom. Bara från igår är dom mer aktiva. Jag har ju känt att deras tänder är på väg och i morse skulle Elena och Stefan bitas på varandra. Även Tussen fick sig en omgång. När allting går bra och det är lugnt borde jag egentligen göra mina måsten och sen vila. Men det är så svårt att slita sig från bolådan. Vill ju njuta varje sekund.
Dagens alla vikter då.
Damon 264g +23g
Stefan 293g +18g
Elena 336g + 21g
Katherine 241g +12g
Zira ska tvungen ligga i fönstret fast hon knappt klarar av att komma upp på köksbordet. Trots utdragna stolar. Det tar på krafterna och ha 1696g extra




Katherine gillar att vara ute i det fria







I sällskap med brorsan Stefan






Pappa rycker in och kissar dom








Borta bra men hemma bäst. Här blir dom ompysslade av pappa Tussen







Bus på gång





Damon är redan putsad på. Men pappa tycker att han ska putsa lite till






Katherine helt utmattad efter allt putsande. Om 1½ timme är det dag för mat igen.


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck