Sidor

lördag 29 juli 2017

Läget idag.

Alla sätt är bra, utan dom dåliga. Har man inga alternativ kvar så gör man vad man kan. Igår eftermiddag började Ziras bebisar alla nysa, en efter en. Alla såg ut som Rudolf med röda mulen. Troligtvis kommer jag att förlora alla. Och jag måste göra något, bara måste. En god vän till mig, kattungeköpare och uppfödare tipsade mig om att försöka ge dom nezeril barn. För dom nyser ju och kan inte äta för att dom är täppta i näsan. Så det har jag gett dom, inga mängder, bara 1 droppe, det räckte varannan timme. Det har resulterat i att dom inte nyser lika mycket och att dom alla kan äta  i lugn och ro. Då alla gick ner i vikt igår kväll har jag även stödmatat varannan timme. Så jag "jobbar" häcken av mig, vill verkligen försöka in i det sista. Stödmatningen och nezeril har resulterat i att alla har gått  upp i  vikt. Det är lugnare i bolådan. Och även jag känner mig lugnare. För jag känner att jag gör vad jag kan. Har stödmatat även nu under förmiddagen och kommer väl att göra det ett tag till.

Mellan Ziras bebisar måste jag ju ta hand om Phoebes bebisar. Dom ska ju också ha mat. Och det verkar vara lögn att få dom att äta själva. Så snart doom ser mig så vet dom att jag kommer med flaskan. Men idag tänkte jag lura dom lite. Mixade en mushboll så den var helt mosig och blandade med deras andra mat. Matade alla och dom fick i sig flera "tuggor" Men ingen av dom ville äta själva. Mer än Stefan. Duktig kille. Han fick väl inte i sig så mycket men han försökte själv. Och alla går på lådan, även om det händer olyckor utanför. Det är inte lätt för mig att hålla koll på dom när dom är nödiga och sätta dom på lådan. När jag ser att dom är nödiga gör jag givetvis det. Men när jag  med Ziras ungar så ser jag inget av det. Jag kan höra att någon piper, och jag hör att det är toabesök på gång. Men jag kan inte bara lämna en bebis när jag väl har fått dom att börja äta. Dessutom så hade nog dom fått till det att kissa eller bajsa innan jag hade varit hos dom då jag måste tvätta händerna först. Idag har jag ökat åt dom och bytt ut allt så dom har det rent. Även den lilla klösen har kommit in till dom.


Dessa bilder tog jag igår kväll






 I morse när Zira låg med alla sina små






Får be om ursäkt för dom dåliga bilderna. Men jag hinner inte ta upp dom en och en och fota. Jag hinner inte kolla så att ljuset är bra, jag hinner bara inte.











Stefan äter själv





Och äter man själv så får man se ut så här 





Elena bara spottade ut maten jag gav henne










1 kommentar:

  1. Du är enastående! Tänk att du orkar dela med dig fastän du har så fullt upp och kämpar så!
    Vet så väl hur det är! Vi hunduppfödare har det likadant ibland! Det går inte alltid på räls...
    Håller alla tummar för att det inte ska bli mer bekymmer nu! Du har ju redan fått din beskärda del! ✊️��

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck