Sidor

torsdag 20 juli 2017

Zira 9 veckor

9 veckor idag vilket innebär dag 63. Bara 2 dagar kvar innan bebisarna kommer. Kommer nog bli jätteskönt för henne att bli smal igen. För hon är riktigt stor. Bilderna visar ju inte riktigt då färgen lurar men den som ser henne live tror hon spricker när som. Och jag tror att jag kommer att få en hel del att göra när dom kommer. För det kan mycket väl vara 6 bebisar i magen, hon väger 123g mer än förra gången. Jag brukar ju väga varje dag från och med dag 60 men det har jag inte gjort denna gången på grund av allting omkring mig. Och vet ni vad? Jag överlevde!!! Hon har ju nu haft förvärkar en del nätter och har haft svårt att röra på sig. 2 steg sen lägger hon sig. Inatt sov jag ju i soffan och flera gånger så såg och hörde jag henne. Och flera gånger trodde jag att det satte igång för det lät så mycket. Men det var inte hon, det var Sarah som pratade  i sömnen. Idag väger Zira 5994g och har under veckan gått  upp med 316g, sammanlagt nu 1758g

Bebisarna mår så bra som dom kan för tillfället. Alla har ökat i vikt. Matade dom vid 21.30 igår kväll och skulle bara kissa dom vid 00.30. Men dom ville ha mat. Sen lät jag dom sova fram till klockan 4.00, kissade och matade. Det är jättesvårt att mata Damon ch Katherine, dom är så glupska nu och försöker svälja hela flaskan. När det var dax för frukost bestämde jag mig för att ge dom blötmat först. Matade en efter en och alla åt med god aptit. Och ingen fara för er som undrar, dom har bara fått smakportioner. Och tack vare det var det mycket lättare att mata både Damon och Katherine. Nu fick dom smälta  den maten innan det var deras tur för flaskan. Det är ju dom 2 som har varit mest illa ute och det är dom 2 som äter mest. Alla bebisarna försöker krypa upp ur bolådan när jag kommer och pratar med dom. Men mig lurar dom inte, jag vet vad dom är ute efter, mat, mat, mat. Jag är fortfarande lite orolig över Katherines vikt men är ändå glad. Hon går ju upp och imorgon tror jag att vågen visar riktigt bra resultat på henne. Och ja....jag kör väl deras vikter ett tag framöver då. Vet ju att det är en del som är intresserade. Ökningen är alltså från igår
Damon 232g +14g
Stefan 261g +11g
Elena 299g +34g
katherine 211g +6g











Pälsen har fått stryk på grund av att dom har varit dåliga. Men även för att jag har tvättat dom och blött ner dom. Dom äter ju med hela ansiktet. Men det blir bättre sen så snart dom mår riktigt bra igen.


1 kommentar:

  1. Så skönt att läsa att det går bra med matningen. Här är det Maria som käkar med hela ansiktet och kroppen. Greta har inte mycket mjölk alls men hon ligger mycket hos bebisarna så de får snutta.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck