Sidor

fredag 7 juli 2017

Presentation Phoebes bebisar

Jag var lite osäker på om jag skulle ge dom några namn än. Men det gör jag, förhoppningsvis går allting bra, det har gjort det fram till idag. Dom växer så det knakar om dom. Jag ger dom lite extra tillägg varje dag men ytterst lite. Gör det för att få den där kontakten med dom som jag vill ha. Är inne och pillar på dom flera gånger om dagen. Och har sagt till mamma att när dom är vakna att även hon ska ta upp dom så dom får den där kontakten också. Vill ju som sagt få så sociala bebisar som möjligt.

Tycker dom är otroligt fina. Ja, jag får säga så fast dom är mina. Kan inte se mig mätt på dom. Jag är nu rätt så säker på att den ena pojken är rödsilver. Och så får jag ändra lite på färgen på en av tjejerna. Det är bara en svartpadda, den andra vill jag ha till svartspotted. Men, jag är rätt så säker på att jag har 3 långhår, bara pojken som är rödsilver är korthår. Nu hade jag ju tänkt behålla en av dom. Men så kommer det inte att bli. Jag vill ju helst ha en hona. Men inte långhår. Jag anser att jag behöver den tid som behövs för att sköta den pälsen och jag känner att jag inte kommer att ha det. Jag har Tussen och det räcker mer än väl. Jag får vänta och se vad Zira får för något. Och vem vet, jag kanske behåller en långhårig tjej i slutänden iallafall. Tycker ju att dom är så otroligt vackra dom långhåriga britterna.

Namnen var det ja! Jag kommer att köra på temat Vampyre Diary, en serie som jag verkligen gillar att se på. Men att ha med hela temat i namnet går inte, blir för många bokstäver, mer än vad som är tillåtet. Så jag får förkorta det till VD, för jag vill ha med det så alla bebisarna hamnar i följd ute på Findus. Namnen finns vid varje bild, förutom vid vikten nu då. Och vikten är jag väldigt nöjd med. Stefan och Elena har inte riktigt bestämt sig för vilka tuttar dom vill ha. Och Phoebe har massor av dom, har sett att dom har varit vid alla. Och dom suttar så hårt. Mjölk har hon i överflöd, också en anledning att jag bara ger dom ytterst lite ersättning. När dom var födda hade Phoebe mjölkstockning precis överallt men det försvann så snart dom började dia. Har inte tidigare varit med om att mina tjejer har fått mjölkstockning redan när bebisarna föds. Så nu har jag fått vara med om det också. Phoebe ser ut att må bra. Efter att hon har fått bebisarna har hon blivit mer aktiv, andas inte alls så där fort som när hon hade bebisarna i magen.  Nu andas hon fort bara när dom diar, gör ju ont när livmodern drar ihop sig vilket den gör just vid diandet. Dagens vikter och ökning är
Damon 136g +17g
Stefan 134g +5g
Elena 127g +9g
Katherine 128g +14g
Att ta bilder på dom idag var inte lätt, Phoebe vill gärna ha dom hos sig



Tawalli's VD Damon Salvatore
Svartsilver tabby hane, långhår





Tawalli's VD Stefan Salvatore
Rödsilver hane, korthår






Tawalli's VD Elena Gilbert
Svartsköldpadd spotted hona, långhår





Tawalli's VD Katherine Pierce
Svartspotted hona, långhår



2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅ och vilka fina namn. Kan inte komma ifrån att dessa rödingar du får, oavsett om de är silver eller inte har något speciellt. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja den röda alltså jag smälter

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck