Sidor

torsdag 6 juli 2017

Phoebes bebisar födda

När jag skriver detta så är det ju dagen efter.  Phoebes bebisar är alltså födda, dom föddes igår på dag 65 som jag trodde. Enligt ultraljudet som veterinären gjorde när Phoebe var på Slöinge djursjukhus så var det bara 4 bebisar. Jag skrev ju ganska tidigt att jag trodde det var 5 på grund av hennes viktuppgång. Och vet ni vad? Det var 6 bebisar. Men tyvärr så var dom 2 sista döfödda. Dom som inte klarade sig var 2 honor, en på 79g och den andra på 96g Varför det blev så vet jag inte, kan bero på medicinen som Phoebe får eller på andra saker. Har faktiskt inte en aning. Dom var fina och färdigutvecklade båda 2 och inga defekter fanns på dom. Hur som  helst så blev det 4 jättefina bebisar som lever och är välmående.

Det var utdragen för Phoebe. Inte så att hon hade krystvärkar, men hon hade förvärkar under hela dagen. Jag som skulle gå och lägga mig för att vila ut hann inte mer än att lägga huvudet på kudden innan mamma ringde. Första bebisen kom efter bara 3-4 krystvärkar, gick hur lätt som helst. Och faktiskt var det så med resten av bebisarna också. Det behövdes inte många krystvärkar innan dom var framme. Phoebe var superduktig och skrek inte en enda gång. Trodde hon skulle vara superstressad men det var hon inte vilket också gjorde att jag själv var lugn.

Dagens vikter är ju nu på morgonen och jag kommer att väga varje morgon i fortsättningen.
*1:an föddes kl.17.43 med en vikt på 112g. En svartsilver tabby pojke som jag misstänker är långhår. Idag väger han 119g och har ökat med 7g

*2:an föddes kl.18.14 med en vikt på 110g. Igår trodde jag att han var rödsilver men idag är jag osäker så låter det vara ett par dagar. (fast tror på rödsilver iallafall) Idag väger han 129g och har en ökning på 19g. Han är iallafall korthår

*3:an föddes kl.19.14 med en vikt på 104g. En flicka med färgen svartsköldpadd spotted. Idag väger hon 118g och en ökning med 14g. Tycker att även hon ser ut att vara långhår.

*4:an föddes kl.20.05 med en vikt på 105g. Även detta en flicka med färgen svartsköldpadd spotted. Idag väger hon 114g och har en ökning med 9g. Tror att även hon är långhår

Även om alla bebisarna i dagsläget är reserverade så är ingen till salu riktigt än. Jag måste ha koll så dom klarar sig och att allting verkar funka. Som det ser ut just nu så är ju allt ok, men det kan vända på ett ögonblick. Jag har namn på alla men det får ni vänta med tills imorgon



1:an svartsilver tabby pojke (långhår)













2:an rödsilver pojke, tabby eller spökmönster, vet inte än (korthår)












3:an svartsköldpadd spotted flicka (långhår)













4:an svartsköldpadd spotted flicka (långhår)










alla tillsammans




3 kommentarer:

  1. Å dom är så fina men den röda killen ögongodis. Han är så söt. Grattis igen

    SvaraRadera
  2. Tror på rödsilver. Det skiftar i pälsen. Han är för söt. Grattis till alla 4

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck