Sidor

torsdag 21 februari 2013

Köket är klart!!

I måndags fick jag sug efter att renovera i köket. Jag har ju redan varit där och grejat en gång och då målade jag de vita bara vitt igen. Kommer bara inte ihåg när det var...sisädär 1½ år sedan kanske...orkar inte gå tillbaka i bloggen bara för att kolla det. Hur som helst så fick jag lust till det i måndags eftermiddag. Fast då var det så sent att åka iväg och handla in det jag ville ha..
Inte kunde jag handla det på förmiddagen under tisdagen heller. Morgon tillbringade vi hos veterinären. Väl hemma igen så bar det iväg igen med mamma för att köa henne och handla. Och då passade jag på.

När vi väl kom hem så var jag så trött efter allt spring så jag orkade inte göra något utan skulle lägga mig och vila. Vilket givetvis inte gick.. Det kliade i fingrarna efter att få börja.Så ut i köket och ta väck allt på väggar och skrapa. På köksbordet satt 2 små damer...Téa och Lillan...och tittade på mig med stora ögon. Och dom satt där säkert i 2 timmar, dom tyckte nog att det var spännande. Casper låg på golvet på rygg och kika på mig. Hade väl inga tankar på att börja tapetsera just i tisdags kväll...men jag kunde ju så klart inte låta bli. Tog ju inte så lång tid trots mönsterpassning. Kom väl i säng runt midnatt och var ganska så trött.

Onsdag morgon var jag väldigt mör i kroppen. Det kändes att jag hade jobbat med mina armar och ont i fötterna som sjutton hade jag. Efter lite morgonkaffe så satte jag igång med panelen. Sågade ut för stick/ljuskontakt...och några svordomar kommer väl över mina läppar. Men jag fick ihop det till slut iallafall. Mitt i alls så hade jag en tid att passa hos tandläkaren för jag skulle rotfylla en av tänderna. Efter det var det bara hem och fortsätta. Blev klar med allt igår, det enda som jag hade kvar var listen mellan tapeten och panelen som kom upp idag och som jag  har målat i samma kakaofärgad ton som jag har på väggen över köksluckorna. Jag är inget proffs men jag blev nöjd iallafall. Faktiskt supernöjd :)


Så här såg ju den ena väggen ut innan jag började



Ena väggen med tapet klar



Hela köket klart.







I tisdags kom det ett brev från goa Anngert. Hon har gjort kuvertet själv och däri fanns en bild på kompis och lite krya-på-dig ord. OCH en påse med frön som jag ska sätta till våren. Tack snälla....det piggade upp.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck