Sidor

onsdag 6 februari 2013

Casper 7 månader

Idag fyller alltså Casper hela 7 månader. det går fort...och det går undan.
Hans temperament är helt underbart. Fast han är ingen knäkatt. Inte mycket för att ligga i sängen, soffan eller gå upp på bord. Eller...nu blev det lite fel. Han går visst upp på bordet...iallafall när det vankas mat. Han vill smaka på allt och äter allt. Duktig kille. Fast jag tror att hans favorit är råa kycklingvingar och rått kött. Han är inte lika "rädd" nu när jag ska ta upp honom, det går till och med att bära runt på han. Måste ju träna inför utställningen i mars.

För ett par veckor sedan skickade jag iväg prov för att kolla hans blodgrupp och den visade att han är B vilket gjorde mig jätteglad. Och jag tror att han börjar bli könsmogen. För två dagar sedan så försökte han sig på Téa. Givetvis blev det inget för Téa tyckte det var jätteäckligt att han bet henne i nacken. Och i morse så gick han efter Jamie och luktade henne i rumpan tills Jamie sa ifrån på skarpen. Hon går ju på piller och det ska inte bli några ungar där än.

I går kväll hände det något märkligt. Jag satt här vid datorn och jobbade. Hör hur 2 tjejer spinner för fullt...känner igen dom...När jag vänder mig om så ligger Casper på sidan nere på golvet. Och där ligger Téa och Lillan och letar efter tuttar. Medan Casper tvättar dom på huvudet. Knäppa katter, jag vet. Någon som vet varför dom gör så?

Vikten på Casper idag är 3702g som jag är mycket nöjd med. Under månaden så har han gått upp med hela 740g. Han är inte tjock men han växer och han är kraftig. Stora fina tassar har han :)
Givetvis kommer det lite vikter på Fjodor och Kurt när dom var 7 månader. Nu skiljer det inte så mycket. Och jag tror det kommer att ta sig bra till nästa vägning :)

Fjodor vägde då 3773g
Kurt vägde då 4218g





















1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck