Sidor

lördag 21 januari 2017

Zira 2 veckor

Då lägger vi till 1 vecka och det är meningen att Zira har gått 2 veckor. Dessa 2 veckor som har gått rätt så snabbt iallafall. Kollade lite snabbt när det hade gått 2 veckor förra gången. Då mådde hon illa och spydde och hade gått ner i vikt. Hon åt dåligt och när hon väl åt så var det bara några tuggor. Förra veckan åt hon jättedåligt...tyckte jag. Denna veckan äter hon kanonbra. Visar inga tendenser till att må illa. Hon är lugnare än vanligt och sover mer. Men hon har sina race ihop med Frej. Och emellanåt gullar dom hejvilt. Kuttrar med varandra. Får ont i hjärtat när jag ser hur mycket kärlek dom har mot varandra. Och även mot mig. Idag väger Zira 4266g och har gått upp med 60g, sammanlagt 188g sedan parningen.

Idag har dom varit ute lite i rastgården. Jag tog med mig en sittdyna och var ute med dom. Var så halt på trallgolvet så jag ville ha koll så att dom inte sprang och busade för mycket och kanske halkade. Frej är så lätt att ta bilder på men Zira.....Noop, hon ville inte vara med.


Dessa bilderna var dom enda som kan visas upp....resten blev skrot







Frej nosade runt, käkade lite gräs och tjattrade med fåglarna. Och ställde frivilligt upp som fotomodell.

















2 kommentarer:

  1. Vackra Zira♡ Frej är helt underbar bara älskar hans uttryck.

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar pälsboll!!! Blir så spännande med bäbisarna!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck