Sidor

måndag 30 januari 2017

Löjligt nöjd

I vanliga fall när jag håller på att fixa här hemma så brukar jag "glömma" att äta. Så jag tänkte, redan igår, att jag skulle börja med att möblera om här redan idag. Jag har ju fastedag idag (får äta 500 kcal) och om jag fixar och dånar så tänker jag inte så mycket på mat. Men även om jag bara hade gjort ingenting idag så hade det gått bra. Blev så otroligt taggad i morse när jag vägde mig, så hela dagen har gått hur lätt som helst. På 16 dagar har jag nu gått ner 7,4 kg. Så otroligt stolt över mig själv. Men....Jag tror att jag har en liten fördel då jag inte äter kakor eller annan fika. Jag har ju liksom inget sug efter det. Dessutom så går jag ju runt här och är mätt hela tiden.

Idag började jag alltså att möblera om här lite. Tog bokhyllan som var i vardagsrummet och in med den i sovrummet. Glasen som jag skrev igår att jag skulle sälja fick plats då jag behöll den delen som har glas. Fick plats med allt som var där tidigare + lite annat. Har funderat så jättelänge på att jag ville ha en garderob eller annat där jag kunde sätta in datorskärmen. Använder den ju så sällan och att den står gömd hade bara varit bra. Så fick jag ihop det idag. Och hela den väggen blev kanon, jag blev så löjligt nöjd med mitt jobb. Tänk vad mycket man kan göra med små medel, bara man har idéerna. Det var ett tag sen som jag fick hem dekorplasten som jag beställde, hade ju ii tankarna att fixa lite i sovrummet. Men som ni vet har jag varit sjuk och även om viljan fanns så tröt orken. Bauhaus tror jag är det billigaste stället att beställa på (och fri frakt) Så det är alltså HÄR jag har beställt. Kostar inte mer än 100:- för en rulle på 90*210 Och det kommer man långt på. Till våren när det blir lite varmare ute ska jag måla om bokhyllan...eller inte. Får se hur jag gör. Allt tog faktiskt nästan hela dagen. Gissa om det har varit upp o/ ner här. Med allt som var i hyllan som låg i sängen. Hur som helst, här kommer resultatet.


Här står hyllan fortfarande i vardagsrummet





Och så här såg det ut i sovrummet. En nedre del av hyllan redan på plats sedan tidigare då jag har gjort om i hallen också och denna stod där. Överdelen befinner sig på soptippen




Då när jag målade hyllan så målade jag den med överdelen på. Resulterade i detta när jag tog bort överdelen. Så det var bara att slipa ner kanterna med färgen




Och här har samma del fått dekorplats på sig




Alla 3 delarna på plats. Behöll alltså bara delen med vitrinskåpet




Och här är allt klart på den väggen




Vitrinskåpet med sitt innehåll. 






2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck