Sidor

fredag 20 januari 2017

Vad önskar du dig?

Det är en fråga som man får många gånger i sin livstid.
-Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
-Vad önskar du dig i julklapp?
Examen-bröllop-dop. Finns säkert hur mycket som helst. För egen del gäller ju bara dom 2 översta.
-Vad önskar du dig? Svaren har oftast blivit
-Inget, jag har vad jag behöver
Men vet ni vad? Nu tänker jag gå frågorna i förväg. För nu finns det faktiskt något som jag önskar mig, lagom till min födelsedag som är om knappt 2 månader. Så nu kan ni planera.


Jag önskar mig ett bäddset. Fick ett julen som var och det är det bästa som jag har. Så otroligt skönt mot mina vanliga som jag hittar på rea och köper. Spelar ingen roll vilken av dom för dom är säkert lika sköna alla. Men just denna är den som är billigast. Finns att beställa på Newport





Dessa muggar råkade jag snubbla över för ett par veckor sedan. Tokälskar dom. Och vill så klart gärna ha 2. Med katter. Finns att beställa på Sagaform




Doftvax är något som jag alltid har hemma. Gillar alla dofterna men är särskilj förtjust i kokos. Finns att beställa lite överallt men jag beställer från D7 där det är billigast. Just nu har dom inga för jag beställde dom sista som jag fick i onsdags. Dom brukar bara ha 12 på lager.






Om någon skulle få för sig att ge mig ett presentkort så önskar jag att dom är från Gekås, Rusta eller Dollarstore. Det är butikerna jag strosar runt i mest och där man får mest för pengarna.




-Ät mer sunt, ät mer frukt och grönsaker!!! Javisst. Det är nog många många som hade gjort det om inte frukt och grönsaker var så dyrt. Nu har det ju gått upp i pris ytterligare några procent. Och jag har redan sett det ske att istället för att dom ska få det sålt så har det börjat bli skrynkligt och till och med mögla. Till vilken nytta? Vem blir sundare av det? Det är så bortkastat ur flera synpunkter. Annat var det i Spanien där man i stort sett kunde leva på frukt och grönsaker. Nu är ju inte bara det så dyrt. Produkterna som säljs som är laktos och glutenfria är ju också svindyrt. Men så vet ju handlarna det, just dom produkterna är a och o för många människor, så oavsett vad det kostar så köper man det. Katastrof!!! Likaså att man det är bra att komma i form. Köp ett gymkort, på gymmet finns alla redskap som man kan tänka sig. Men ett kort för ett år är också dyrt. Vet det finns många pensionärer som gärna hade gått på gym men inte har råd, även om pensionärerna har rabatt. Nog gnällt om det. Är ju ingen nytta till att gå och irritera sig över det då man själv inte kan göra något åt det....Mer än satt sluta handla dessa produkter som är så dyra. 

Idag är det 1 vecka sedan som jag började med att försöka gå ner i vikt. Jag har lyckats med att gå ner 4,1kg vilket jag är nöjd med. Kommer att belöna mig själv idag med att gå och sola i 10 minuter. Ska köra mamma till läkaren idag igen så jag passar på att sola under tiden som hon där Sen får jag se om jag kommer iväg på en promenad idag. Känns i mina fötter idag att jag var ute igår. Om jag går så blir det iallafall inte lika långt som igår, det klarar jag inte.




För mer än 1 vecka sedan tog jag lite bilder på Milla men har glömt att ta ut det från minneskortet. Att försöka ta bilder på den damen är stört omöjligt, hon vill verkligen inte. Här är några av dom, fick slänga massor









2 kommentarer:

  1. KÖpte eller rättare sagt hade bonuspoäng som vi skulle ta ut så det blev två set påslakan från Newport, fanns mer att välja på. Blå, smala ränder och vit botten. När jag sedan vrängde dem ut och in för att tvätta så såg insidan ut som fan. Kanterna var inte zickzackade utan fransade sig som attan och det hängde ett långt tygstycke löst in i. Jag blev så besviken eftersom det är dyra sängkläder med "kvalitet" Hoppas att du slapp detta. OM det hade varit ett billigt för 29 spänn på IKEA hade jag inte sagt ngt men Newport?? IKEAs billiga påslakan gillar jag. Svalt och bra tyg. Heja heja Syrran med din viktnedgång. huvudsaken är att du rör på dig inte hur långt med tanke på dina fötter, fast.. jag gör ju lika.. skall se hur långt det går att gå innan...
    Ser på de fina bilderna på Milla att Garderobsblomma verkligen blivit populär. Jag köpte en i höstas. Den står på hyllan i köket och verkar trivas där i skuggan med lite vatten då och då. Jorden verkar vara lite sandig så den tål torka. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du varit som gått ner så mycket på en vecka! Skulle själv behöva men har ingen motivation... :( Och du har helt rätt i att det är hemskt att se frukt och grönt förgås pga att de höjt priserna... snart får vi väl skörbjugg också eftersom man inte har råd att äta som man borde...

    Atlas är lite som sin mor, man fotar 50 bilder och får kanske 5 som är bra. Han vrider bort huvudet, blundar eller far runt helt enkelt. Men söta är de, båda två! ❤

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck