Sidor

lördag 14 januari 2017

Zira 1 vecka

Idag är det alltså 1 vecka sedan Zira blev parad. Parningarna var ju endast i 2 dagar så det ska inte vara så svårt att vänta in bebisarna om det har tagit sig. Om det tog sig redan den 7 jan. så kan det bli bebisar den 13 mars, men jag räknar med att dom isåfall kommer den 14 mars. OM det har tagit sig alltså.Trots att dom inte parade sig mer så gick Zira omkring och småkuttrade och försökte locka till sig Frej. Men han var inte ett dugg intresserad. Men nu är det helt över för hennes del också. Nu ligger som gärna vid varandra och sover, eller så springer dom omkring och busar. Då det har gått 1 vecka börjar jag så klart med vägning idag. Även om det inte kändes så kul för Zira har ätit dåligt ända sen hon gick in i löp. Men vågen visade ändå annat än vad jag trodde. Idag väger hon 4196 och har gått upp med 118g.

Jag är fruktansvärt trött på att vara sjuk nu. Idag är det lite över 2 veckor sedan och under dessa veckor har det bara blivit värre och värre. Hos läkaren fick jag ingen hjälp, början till bihåleinflammation men inget som hon ville ge mig medicin för. Har tagit Mollipect och hostan har dämpats men jag mår så dåligt av den, illamående, darrningar och oro i kroppen. Sömnen har varit katastrof dessa veckor, dom senaste 4 dagarna vill jag helst radera ur mitt liv. Känner mig bättre på morgonens första 3 timmar men sen är det skit igen. Mitt sociala liv är noll just nu. Var hemma hos Madde och grattade henne i onsdags, men hon fick ta emot besöket på egen risk. Strax innan var jag barnvakt i 1½ timme. Tur att barnen är så lugna, annars hade det nog varit extra jobbigt. Även där fick Oliver ta emot mig på egen risk ifall barnen skulle smittas. Men Elwin hostade redan och Nemo blir väl sjuk han också.  Igår kom Alexandra med Levi till Smålandsstenar. Hon ringde och frågade om jag ville träffa Levi. Så klart att jag vill. Men jag vill verkligen inte att han ska få detta, han är ju bara 6 månader. Så jag får helt enkelt vänta till deras nästa besök här. Och då jag är så pass sjuk och det kan smitta är det inga besök hemma hos mig. Telefonsamtal har det blivit i den mån som jag orkar, hostar ju alla i öronen. Så nu längtar jag verkligen efter lite sällskap.
Inga bilder idag, orkar bara inte


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck