Sidor

torsdag 21 maj 2015

Hakuna Matata

Hakuna Matata är swahili och betyder ungefär "Det finns inga bekymmer".
Uttrycket förekommer som titel i en sång ur disneyfilmen Lejonkungen. Begreppet förekommer även i den tecknade serien Bamse. De första ord som Bamses yngsta barn Brumma lärde sig var just "Hakuna matata". Endast Skalman visste vad det betydde.

Så står det ute på Wikipedia. Idag kommer det även en filmsnutt ur filmen Lejonkungen med just den sången. Jag tog den som var på svenska. Så kan minsann även ni gå och gnola på den låten....Det gör jag varje VARJE DAG just för att kullen har det i sina namn...Tawalli's är ju mitt stamnamn, efter det Hakuna Matata och efter det bebisarnas namn.

Igår lovade jag ju att ta nya filmer på bebisarna och lägga ut. Detta då jag igår inte kom ihåg ordningen som jag filmade. Idag, som alltid...började jag med Kiara. Och varje bebis efter henne fick en sekund extra. Och yey....Nu vet jag vem som är vem. Tänkte filma alla tillsammans också, men se det gick inte så bra. För när jag väl fick upp alla i stolen så satt dom så snällt så jag ville passa på att ta gruppfoto. Efter det var det lögn att filma för dom for att alla håll och kanter.  Först kommer givetvis bilderna. Titta och njut
En liten notis om vikten också så deras familjer känner sig lugna. Alla har gått upp bra i vikt sedan i tisdags. På 2 dagar ser viktökningen ut så här
Kiara +33g
Oscar  +35g
Zira +53g
Simba +56g
Leo 49g

På bilderna ser ni också hur dom allt eftersom börjar tröttna på mig :)
Från vänster till höger
Oscar*Kiara*Zira*Simba*Leo
 
 



 
 
Mamma Mini och mormor Lillan har egentid








 










Även en liten extrafilm när dom fick frukost imorse. Har ni  ljudet på hör ni smackandet. Och inget på Zira för hon var ju med i gårdagens blogg



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck