Sidor

onsdag 20 maj 2015

Alla tingade

Igår var ju Minis bebisar 5 veckor och alla som sökte egna hem har nu fått det, alltså har även Kiara blivit tingad nu. Så gott folk....Nu blir det inga mer bilder eller videos. Nädå, jag bara skojar, skulle liksom inte kunna hålla mig undan vare sig från att blogga eller att fota dom.

Imorse när jag kom ut till bebisarna...eller rättare sagt, någon gång vid halv fyra så låg alla och sov under bordet i en bädd i vardagsrummet. Strax innan klockan ringde för Benny vid 5.30-tiden började bebisarna vakna och det var dags för dom att få frukost. Medan jag fixade till den så fick dom vakna upp och började busa. Kom in, först utan mat för att få fram alla. En-Två-Tre-Fyra-Fe....Feeee....Var är nummer FEM. Letade precis överallt, under soffan, fåtöljer...alltså femman fanns ingenstans. Kollade igenom alla för att se VEM som fattades. Leo var borta. Så in i sovrummet där dörren hade varit stängd sedan jag gick upp....ingen Leo där heller. In i den stora garderoben...och DÄR var han. Han låg och sov, kunde nästan höra honom snarka. Men så fort han hörde min röst så kom han till mig och jag fick ta ut honom till hans syskon där han började busa runt med alla. Och sen var det dags med mat. Medan dom åt så gick jag in i garderoben. Var liksom tvungen att kolla så han inte hade satt sig och kissat eller bajsat på mattan eller någon annanstans. Men nejdå...han var snäll och hade inte gjort något.

Faktum är att varken han eller någon av dom andra kommer över det hinder som jag har satt upp. Och Mini har inte visat den minsta antydan till att bära dom men det ar Lillan. Så jag gissar att Lillan har tagit tag i honom inatt och hoppat över med honom för att få ha han för sig själv. Hon går ju på piller men emellanåt dom sista 2-3 dagarna låter det nästan som att hon håller på att gå igenom dom för att gå i löp. Hon kanske har bebislängtan. Hon hjälper ju Mini hela tiden nu med tvätt och att leka med dom. Och så sover dom vid henne. Har till och med sett att dom försöker snutta på henne. Förhoppningsvis syns inget sådant till på lördag när vi ska på utställning i Göteborg.

Lovade ju igår att sätta ut bilder på dom idag...och här är dom. Faktum är att jag filmade dom också. MEN...jag kommer inte ihåg vilken ordning jag filmade och nu kan jag inte se skillnaden på Oscar och Leo när det gäller filmerna. Så det blir inga på dom utan jag får helt enkelt ta nya. Vill inte bara sätta ut på Kiara och Simba. Så imorgon kommer det upp nytaget. Filmen idag får bli på Zira som stannar hemma. Och då blir det inte orättvist för någon av er...alla får vänta.

 
 
So what!!!! Jag har precis ätit frukost och har ju en slö betjänt som inte har hunnit göra något än!!
(Kiara  äter med hela ansiktet)
 
Ett par timmar senare är Kiara OCH resten i gänget rena igen

 
 
 
Denna bilden är min favvobild idag. Man ser Oscars fina morrisar
 
 
 
Oscar här också


 
 
 
Zira...huliganen i detta gänget
 
 
 
 
Simba får det bli lite extra bilder på idag då han i vanliga fall alltid sover
 




 
 
 
Sist...men inte minst...Leo
 
 
 
 
***
Film på en busig Zira
 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Simba <3 Vilket sött ansikte Oscar har fått. Resten av dem är ju bara så söta så man kan dö. Det här är den finaste kullen du har haft eller? Snart får jag pussa på dem OM jag hinner ifatt dem ;) Kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck