Sidor

onsdag 27 maj 2015

Bilder igen

Alltså, jag fattar inget. Jag har ju skrivit om det tidigare. När jag sätter ut bilder på bloggen så blir färgerna på kattungarna förvridna...nästan för mycket rött. Inte alla bilder men dom flesta. Hade samma problem för ett par år sedan och märkte då att det berodde på bakgrunden. Så imorse tog jag fram ny färg för att testa. Jaja...det blir som det blir. Ser jag ju liksom snart.

Jag kan inte se mig mätt på dom. Varje morgon är det samma procedur. Vid 6-tiden går jag runt och mockar, sen ger jag dom mat, men innan dess så väger jag dom. Vill ha koll på vikten då det är ett sätt för mig att se hur dom mår. Även om jag känner att dom ökar när jag lyfter dom. Men jag har ju ALLTID kollat vikter och hållit statistik över det för att jag tycker det är så himla roligt. Efter vägningen så VET dom nu att det är mat. För dom går dit fatat med maten är, även om jag inte har kommit fram med det än.

Även vid maten finns det en av ungarna som märker ut sig. LEO. Han har absolut inga problem med att äta. Men han äter en liten stund för att sen vända sig om och snurra ett varv för att sen gå till fatet och fortsätta äta. Varför han gör så vet jag faktiskt inte. Kanske han tycker att han är mätt men ångrar sig. Alla har nu börjat morra svagt och slå ut med tassarna om någon annan försöker ta deras mat.....men det är något som dom har gjort i cirka 1 vecka nu och det är Kiara som började med det. Inte ens jag får komma fram med fingrarna för att få maten till kanten. Dom ligger inte och sover alla tillsammans nu. Oftast är det Kiara och Zira som ligger och sover i en bädd medan Oscar och Leo sover i en annan. Simba gillar att sova i en egen bädd. Det tror jag beror på att han vill vara ifred med sovandet. Som ni redan vet så är ju han sömntutan i gänget. Han kan somna precis överallt. Jag har försökt att lägga honom med dom andra så att han inte ska känna sig ensam men då...fast han är trött...går han tillbaka och lägger sig i sin bädd.

Mini är som sagt superduktig med sina ungar och mormor Lillan hjälper gärna till. Dock kan jag tycka att Minis metoder att uppfostra blir lite väl hårda emellanåt....likaså hennes lekar med dom små. För ni ska veta....att nu är det mycket spring i dom små benen. Ryggar som skjuter upp för att dom typ ska skrämma varandra. Och ve den som kommer hit med stark doft eller kräm på händerna. Det fick Elisabeth erfara igår när hon lyfte på Oscar. Han blev helt stel och morrade på henne som sjutton för att sen spotta på henne. Jag lovar, hade han varit en kobra så hade han träffat och slagit omkull henne. Men efter att hon hade tvättat bort krämen så var han som vanligt. Sötnosen. Mitt hjärta smälter mer och mer för varje gång jag tittar på dom alla.
Tog då lite bilder imorse på alla. Lite bus och lek blev det också.

 
Kiara


 
 
Kiara gillar att sova uppe vid fönstret

 
 
 
Simba
 


 
 
Bröderna bus lika så det är svårt att hålla dom isär. Men Oscar är den som är lite mörkare i ansiktet och han har en röd fläck mitt uppe på huvudet som liknat en diamant. Leo är ljusare men även han har faktiskt en mörkare fläck på huvudet, men den set ut som ett hjärta. Så, Oscar till vänster och Leo till höger
 



 
Sen var det ju det här med att som är så lika....VEM ÄR VEM??? Nedanför Leo och det ser jag på hjärtat.
 

 
 
Leo även här
 


 
 
 
Och så Oscar. Lite mörkare och aningen rundare i huvudet.
 
 
 
 
 
Mormor med? Sedär....Jag ser faktiskt inte vem det är. Men jag tror att det är Leo på grund av den ljusare färgen
 
 
 
Lillan tar en vilopaus från mormorskapet

 
 
 
Zira ligger och sover. Och då passar jag på att ta en bild på henne när hon är avslappnad. Då ser man att hon har bredden mellan ögonen. Och kolla vilken kort fin svans :)
 
 
 
 
Att få henne posera snällt idag gick inte. Zira är på bushumör


 
 
 
Duktiga klättrare är dom alla

 
 
 
Kiara till höger uppe och....och...och...vet inte....tror det är Oscar :)
 
 

 
 
 
Yepp....det var Oscar...ser diamanten
 
 
 
 
Leo


 
 
Min favvobild idag. Ziratill höger och Leo till vänster
 

 
 
 
 
Hade besök igår och när vi är flera så blir det lite smarrigt att käka på. Igår var det ett fruktfat med marinerad kyckliingfilé

 
 
 
Dagens besök kommer att bjudas på Västkusttårta

 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Han tom slog efter mig, så hade han varit ett par nummer större så hade jag haft skapliga rivsår i ansiktet. Nu nådde han inte riktigt ända fram och när han spottade tog han verkligen i ända från tårna.... Nå efter att ha tvättat händerna med "mammas" tvål så var allt ok igen. Hade smörjt på lite honungssalva med citrondoft på nagelrispor tidigare på fm. Så det var ju inte som om jag stank. Hade heller ingen parfym på mig... Sicken liten raring. Han var så söt

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck