Sidor

söndag 27 november 2016

Phoebe 1 år

Hipp Hipp Hurra för idag fyller Phoebe och hennes syrra Prue 1 år. Givetvis går mina tankar till Piper också och jag kan inte låta bli att undra hur hon hade sett ut idag. Jag träffar Phoebe av och till men inte lika mycket som tidigare vilket beror på att jag inte har orkat vara social så mycket den sista tiden utan håller mig mest hemma och försöker komma igenom dagarna. Men nu när hon fyller 1 år måste jag ju så klart få lite nya bilder på henne så det var bara att ta mig själv i kragen och åka. Inte så jobbigt i sig, både Josefin och Marcus känner ju mig och vet hur det är med mig och där kan jag alltid vara mig själv. Phoebe väger idag 4242g och ligger precis 100g mer än sin mamma när Mini var 1 år. Att ta bilder på henne var lite av ett pyssel i sig idag för hon ville inte alls vara med.























Annars har dagarna lunkat på. Jag har fixat klart det mesta inför julen i den takten jag har orkat, har tagit lite länge tid än det brukar. I torsdags fick jag nya tabletter, Arcoxia, som jag skulle prova mot min värk. Känner att dom hjälper lite, men inte alls så som Orudisen. Men jag tror att jag kommer att få sluta med dessa också då jag har fått utslag som kliar och det kan inte vara annat än det sista som jag fick. Men jag ska testa iallafall den kommande veckan ut innan jag kontaktar läkaren igen, måste ju ge det en chans. Magen har iallafall blivit mycket bättre så lite positivt är det. Får fortsätta kämpa mig fram genom dagarna och se det positiva som ju trots allt finns.

I torsdags var jag ju barnvakt, passade Elwin och Nemo medan Oliver jobbade. Riktigt nice var det, jag tokälskar dom ungarna. Och Elwin är ju i en härlig ålder och kommer med många sköna kommentarer när man minst anar det.
-Elwin! Vet du om pappa har en elvisp? Jag hade letat en stund och kunde inte hitta.
-Nädu, jag har faktiskt ingen aaaaaaning. 4 år i mars men ger mig en sådan blick som att jag var helt blåst, HUR kan jag tro att just han ska veta ALLT!?!  Snabbt går han fram till kökslådan och tar fram en ballongvisp
-Du kan använda denna här, den funkar.
Vi var även ute i "Trollskogen" och plockade med oss lite mossa och kottar, det blev lite pinnar och stenar också. Nemo såg ut som en Michelingubbe när han gick fram i overallen. När vi kom tillbaka så skulle vi pyssla lite, Nemo såg mest på, ville inte alls ta i den blöta mossan. När det var dax för natten så ville Elwin att jag skulle följa med och ligga i hans säng vilket jag gjorde. Han smekte mig med sin lilla hand på min överarm och säger
-Vet du vad, faster Lotta? Jag älskar dig jättemycket. KÄRLEK 💕

Just det! Vi hade en lite incident också där vi blev både blinda och döva för en stund. Gjorde kålpudding till Oliver vilken var i ugnen. När den var klar och jag tog ut den kom det ut en stort rökmoln från ugnen. Vilket resulterade i att brandlarmet gick. Och jisses vad det lät högt. Jag tog fram en stol och viftade bort röken i taket men det hjälpte inte så jag tog ner båda för att få tyst på dom...vilket INTE funkade. Han hade Sector Alarm vilket jag inte visste och ljudet kom från ytterdörren. Och blev inte tyst, trots att jag öppnade upp för att vädra. Ungarna hade jag satt i soffan där det lät minst och dom fick hålla för öronen. Efter många om och men så slutade det, pratade med Oliver och med sector alarm. Dom hade skickat ut en gubbe men efter att ha fått tag på Oliver så drog dom tillbaka honom direkt. Och det var ju tur, tänk om brandbilen hade kommit mitt i allt. För lite matos. Visst är det bra med ett sådant alarm, men man måste ju kunna laga mat och det måste ju komma lite matos/rök från en ugn innan den sätter igång. Jag har inte ett sådant alarm men en morgon för rätt så längesedan stekte jag bacon och det skvätter ju och ryker. Då satte min alarm igång. Så jag tog ner det. Skrämde ju slag på både mig och katterna.


Ute i Trollskogen. Mobilbild så inte så bra






Elwin är snart klar






Har satt upp granen och undrade hur länge den fick stå upprätt




Idag, 3 dagar senare står den där fortfarande. Duktiga Zira bryr sig knappt.





1:a advent och idag ska ett ljus tändas, Mina söta små katter ligger i mossan 






Hittade en billig dörrkrans med ledljus i som går på batteri.






Pyntade till den lite och nu hänger den ute på dörren






Josefin och Marcus passar Levi så då passade jag på att ta bilder på honom också. Och måste ju så klart visa några av dom här











Heheheeh....Blivande omslagspojke kanske 💞


2 kommentarer:

  1. Å så härligt det låter. Fick tårar i ögonen när han sagt faster jag älskar dig. Du är duktig med barn.

    SvaraRadera
  2. De är ju så söta Elwin och Nemo. Phoebe är så snygg.
    Din dörrkrans blev toppen

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck