Sidor

tisdag 15 november 2016

Gnälligt värre

Alltså, vill du inte läsa om en massa gnäll så bör du sluta läsa. För dagens inlägg är mest bara gnäll. Men innan jag börjar med det så kan jag ju berätta att i söndags var jag i Helsingborg och HCM-skannade Phoebe. Alltså kollade så att hennes hjärta var normalt. Och det var ett fint hjärta så nu kan planerna inför hennes parning fortsätta. Jag vill ju helst ta bort pillren på henne och låta henne gå ett löp. Men frågan är hur pass Josefin och Marcus klarar av att lyssna på henne. Vet ju så klart inte alls hur hon är när hon kommer in i löp, det kan vara en tyst och snäll hona, men det kan också vara så att man håller på att bli tokig av skriket. På dagarna brukar det ju funka men nätterna är katastrof. Jag får prata med Josefin när hon kommer förbi senare idag. Så, nu kan du sluta läsa för efter bilden på Phoebe kommer gnället! Har inga nytagna bilder så det får bli ett av dom senaste






Det är ju själva fan att jag inte kan få må riktigt bra en hel jävla dag. Enda sedan i mars har varje dag varit en pina, mer eller mindre varje dag. Under hela sommaren och hösten så har jag ju som jag tidigare har skrivit knappt kunnat gå på grund av hälsporre i båda fötterna. Ni som har haft/har hälsporre vet vad jag menar när jag säger att det gör ONT, riktigt ont. Inga fotinlägg har hjälpt och jag har lagt ner en massa pengar helt i onödan. Inläggen ligger så fint i en korg. I början av augusti fick jag meddelande från smärtenheten att dom inte kunde ta emot mig för dom hade inget som skulle kunna hjälpa mig. I slutet av september fick jag ju nya tabletter av min läkare, Orudis. Bara dagen efter kändes det ju så bra i fötterna att jag till och med tog några danssteg i köket. Sista veckan som Ziras bebisar var hemma, torsdagen innan utställningen i Norrköping var jag i kontakt med min läkare igen. Jag hade så  ont i magen och ville ha något för det. Fick inget då hon inte visste vad det kunde vara och jag hade ingen lust att bli inlagt då jag skulle till Norrköping.

Just den helgen och veckan efter kändes det lite bättre i magen. Men sen så brakade det åt helskotta. Mer och mer ont  i magen. Så pass att jag vred mig av smärta, så pass att jag var tvungen att åka till akuten.Där dom inte gjorde ett skit utan skickade hem mig med rekommendationer att kontakta min läkare dagen efter för att kunna gå vidare. Vilket jag gjorde. Men det funkade inte alls då läkaren var på semester. När jag ringde igen då det var meningen att hon skulle jobba.....Ja då var hon på konferens. Förra veckan fick  jag åka akut igen, så jätteont i magen. I fredags fick jag tag på min läkare och åkte dit för att bli lite klämd på magen. Något mer hände inte för hon hade inte tid då dom bara var 2 läkare just den dagen. Fick även order om att sluta ta mina Orudis då hon misstänkte att det kunde vara dom som var boven så jag inte tål all medicin.

Så lördag morgon tog jag ingen och redan på eftermiddagen kände jag att värken i magen släppte allt eftersom. Det kändes lite konstigt i fötterna men inte så att jag hade ont. I söndags var magen ännu bättre medan fötterna började göra ondare. Igår var jag hos läkaren igen för att göra koloskopi (tjocktarmsundersökning) Hon ville kolla hur det såg ut inne i ändtarmen. Där allt såg bra ut. Men hon kommer inte in längre i tarmen än 8-10 cm sen börjar ju tarmen böja sig. Så nu har hon skickat remiss till Värnamo för att göra undersökning av allt och där dom kan se allt och minsta förändring. För jag har ju inte bara haft ont i magen nu utan har ju haft problem länge. Och då det finns blod i avföringen (urk) ville hon att allt skulle undersökas totalt för att utesluta tjocktarmscancer. Jomenvisst!!! Tack och hej, liksom!!!

Nu har jag fortfarande ont i magen men inte alls dom kramperna som jag hade för 1-2 veckor sedan. Och utöver det...Ja, värken är tillbaka i hälarna. Inatt vaknade jag flera gånger av det och i morse kunde jag knappt ta mig ur sängen. Jag är så trött på allt vad värk heter. Och jag hatar att vara så begränsad som jag är på grund av den. Så idag ska jag putsa mina fönster inför advent,  måste passa på medan jag orkar. Dessutom måste jag diska för hand allt som är i diskmaskinen för GIVETVIS funkar inte den heller som den ska. Har försökt få tag på hyresvärden men det är inte det lättaste. Får prova senare idag igen. 

3 kommentarer:

  1. Men vännen gnäll på du. Jag funderade igår på vad jag skulle skriva på bloggen men det enda jag kunde tänka på var allt elände som varit så jag tänkte som du nu gör. Ingen vill nog läsa det. Så ledsen för din skull att värken tilltagit och att det var den bra medicinen som skulle vara boven. Stor kram till dig

    SvaraRadera
  2. Men stackare! Vet hur det är med blod i avföring, dålig mage osv. Har genomlevt ett år med koloskopi, rektoskopi, gastroskopi och därutöver en jäkla massa prover. Allt startade med en reaktion på antidepressiva medel. Nu har man kommit fram till att jag är äggallergiker! Inte supermycket, men så där så magen är kass! Nu ska jag bara lära mig äta laktosfritt och äggfritt! Dessutom har de tappat bort glutenprovet så det måste jag ta om... jag förstår och lider med dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Bästa syrran. Fan att det var till en del Orudisens fel, när du äntligen fått en tablett som verkligen hjälpte mot värkande hälsporrar. Fan!... Jag vet ju om allt skit och alla besvär du har och har haft med den där jäkla buken och lite andra saker där nere. Förbannat. Kramar hjälper inte heller men skickar ett gäng ändå. Pöss på dig syrran

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck