Sidor

söndag 16 oktober 2016

Utställningshelg

Igår skulle jag ju vara på utställning med Phoebe i Kvänum. Som jag skrev tidigare i ett inlägg så blev hon ju så skrämd i Norrköping så jag drog henne ur utställningen som var igår. Igår på morgonen när jag vaknade så kände jag att det kliade i kroppen. Jag gillar ju utställningar och jag ville verkligen åka och titta. Men Kvänum kändes så långt att åka till bara för att kika i 2-3 timmar. Men så kom jag på att det var ju utställning i Varberg också. Så jag bestämde mig för att åka dit och kika i stället. Inte lika långt och det kunde ju vara kul att träffa mina "gamla" vänner inom WCF. Kan ju bara säga som så att jag ångrar stort att jag inte la dom timmarna på körningen och åkte till Kvänum istället. Går inte in på vad jag tycker och tänker närmare men kan ju säga som så att jag är glad över utställningarna på Sverak, även om inte alla är just till min belåtenhet.

När det gäller mina katter så finns det inte en chans att jag tar ut dom på utställning i ett skick som hade fått mig att skämmas. Förutom att dom ska vara friska så tycker jag personligen att dom ska vara rena också. Det är ju trots allt en skönhetstävling typ. Inte skulle jag själv gå runt på ett podium med gårdagens smink och någon kråka som hängde ut ur näsan, och med håret smutsigt och hängandes i stripor. Nä fy säger jag bara. Jag hade ju stassat upp mig till tänderna så gott det hade gått. Det är många utställningar som jag har varit på där katterna ser bedrövliga ut (ursäkta mig, men så är det faktiskt) Varför dessa utställare inte tänker längre än vad näsan räcker är för mig ett mysterium. Men men, som vanligt gör var och en som dom vill. Men då ska dom heller inte gnälla om inte just deras katter blir utvalda till en av dom bättre. Jag har genom åren sett riktigt snygga katter, inte bara britter då. Och jag slår vad om att dessa katterna hade kunnat gå vidare om ägaren hade sett till att dom hade varit rena, iallafall öron, ögon och näsa. Likaså när det gäller kattungar. Jag må ha hur fina kattungar som helst men visar jag dom i bedrövligt skick så lär jag inte få dom sålda. Nu får jag väl en massa pekfingrar på mig, men vi ni vad? Jag bryr mig inte. Var och en får ha sina åsikter och detta är något som jag har irriterat mig på länge, alltså flera år. Dessutom, när jag ändå gnäller. Detta är till många av er...Lär er säga TACK!!!! För hur svårt kan det vara?!? Gaaaaaaah!!!!

Tog många bilder igår. Men dom flesta hamnade i papperskorgen, mycket på grund av vad jag precis skrev om.


Demito´s kull









Epiphanys kull som också blev Best In Show






Åkersborgs Colour Fur You





En hona som har Tawalli's Trond Espen Seim som pappa






Tawalli's Cary Grant









 Epiphany's Eureka 






Celine's Lasseman





Tawalli's Bruce Springsteen
Hade tänkt kolla bedömningen hos domaren men allting tog så lång tid och jag orkade inte vänta och åkte hem.




1 kommentar:

  1. Tronds dotter? Hmmmm En Noomi katt alltså.

    I övrigt Lotta så håller jag med dig till 100% om katter och skick. Jag visste att Ophelia hade några lockar för mycket som hon skaffat sig på vägen ner till Kvänum och jag fick inte ut dem men hon fick sitt Ex1 och ett litet hjärta på bedömningssedeln. Margareta Kronborg fick Ex 1 på sin Majsan men inget Nom men ett stort hjärta. Vilken skillnad de där fattiga månaderna gör i storlek osv.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck