Sidor

söndag 1 juni 2014

Lillan

Lillan sköter sig. Och då syftar jag på vikten av henne. Som ni kanske kommer ihåg så blev hon superdålig efter utställningen i mars och gick ner 796g. Innan utställningen vägde hon 3810g. Och idag väger hon 3740g, alltså bara 70g kvar till vikten som hon hade tidigare. Så på 2 månader har hon lyckats med att äta upp sig igen bra med hela 726g. Det syns på henne att hon har blivit lite rundare och det är skönt. Hoppas det blir en hel del uppgång nu också innan vi flyttar för jag gissar att hon kommer att gå ner lite vid flytten.

För en gångs skull så var jag glad över att hyresvärden och en del hyresgäster slänger en massa skit i garaget (som skulle vara garage) Jag och brorsan John tömde ju det en gång, det var 2 hela container som fylldes med skit då. Och nu finns där minst 1 container. Det har ju varit renovering i en del lägenheter. I och med det så har dom slängt gamla köksskåp där. Så jag slapp att lägga ut några pengar på att köpa nya beslag till det som jag behövde. Kom på det på morgonen och det var bara att gå ner och skruva bort dom där och skruva fast det hos mig. Har nu också spacklat en del hål och målat vitt. Har ju gjort onödiga hål där jag har haft vikdörrarna. Men nu är det fixat så jag lär inte få skit för det. Faktum är att jag planerade att byta ut en del av dörrlisterna här för att dom ser hemska ut och så skulle jag måla allt. Skulle gjort det förra hösten men orkade inte då jag gjorde om i rabatterna. Visserligen har jag tid till det nu men jag vill inte lägga varken pengar eller tid på denna lägenheten mer. Om jag bara hade vetat att allting skulle vara klart nu så hade jag/vi flyttat tidigare. Men jag trodde det skulle ta längre tid med att sälja allt och få i ordning allt. Men nu är det som det är.

Dagsfärska bilder på Lillan







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck