Sidor

tisdag 29 november 2011

Mina vackra tjejer

Dom jag menar just idag är Priscilla och Olivia. Dom växer, och dom växer riktigt fort. Och på båda tjejerna så börjar det röda synars mer för varje dag. Lite roligt att det syns nu på Priscilla, det har ju liksom inte varit så mycket till röda fläckar innan. Och på Olivia har det bara blivit mer tydligare än vad det var innan.

Olivia har fått ett smeknamn av Benny...MG. Vilket betyder matglad. Och det tokiga är att hon lyssnar när han ropar på henne med MG. Så jag kan ju lätt säga att jag är glad över att hon även lyssnar på Olivia. Priscilla har inte fått något smeknamn. Fick inte ihop det, och nu så går det av bara farten att säga hennes namn...hon lyssnar på det, och det är ju huvudsaken. Dessutom så passar hon till det namnet.
MG då...den matglada Olivia. Det går INTE att ens försöka smygöppna kylskåpet. Hon är framme med raketfart. Och som jag har skrivit tidigare så äter hon precis allt. Och hon tigger som bara sjutton. Har aldrig haft en sådan katt innan. Kanske att dom har försökt tigga lite, men vi  (jag och Benny) har lyckats med att få bort dom fasonerna. Men det funkar inte på Olivia...fel....det funkar inte med Benny. Han kan inte låta bli "Hon är ju så söt" Och vem smälter inte när en kattunge med stora runda ögon på 16 veckor står på baktassarna och viftar snällt med framtassarna för att få tag på maten? Och samtidigt så kommer det ett ynkligt -meeeeeeeow, jag vill ha mat, jag är hungrig. Vilket hon är ALLTID.
Vikterna på dom idag är
Priscilla 17 veckor igår 2152g upp 249g på 1 vecka
Olivia 16 veckor imorgon 1864g upp 243g på 1 vecka

Priscilla är jag totalt galen i......Jag har många gånger fått frågan om vem jag skulle behålla om jag bara fick ha en katt kvar hemma. Jag har aldrig kunnat välja tidigare, har liksom haft samma känslor för alla, älskat alla lika mycket. Men Priscilla. Nä.....förlåt, men jag har inga ord för vad jag känner för henne. Hon har verkligen snott in sig i mitt hjärta. Trots sin låga ålder på 17 veckor så är hon en äkta myskatt.  Att dessa känslor är så starka för just henne beror på att hennes känslor är så starka för mig. Hon ska vara med mig överallt. Så snart jag sätter mig, lägger mig eller är på toan så hoppar hon upp till mig, spinner högt, ser på mig med sina stora bruna ögon och jag kan riktigt se att hon har valt mig. Ingen , absolut ingen av mina andra katter har gjort så, och jag bra älskar det. Olivia är också väldigt mycket myskatt men ligger ändå ljusår efter Priscilla.  Fast det är kalrt...vill jag ha Olivia hos mig hela tiden så behöver jag bara ha något att äta på hela tiden...då kommer hon inte att gå ifrån mig förrän maten är slut :-)

För inte så längesedan så köpte jag ju tyg och sydde ett överkast. Vilken miss. Eller ja, det är ju snyggt och så, men såååå tungt när jag skulle bädda. Detta påpekade jag för Benny flera gånger som i sin tur tyckte att jag skulle sy bilkädsel av det istället. Så......Jag beställde ett nytt överkast. Och ja, vad ska jag säga.....återigen läste jag inte hur stort det var eller vad det var gjort av. Passade det gjorde överkastet MEN......Katterna lekte rövare 10 gånger om så snart jag bäddade med det. För det var så där äckligt halt. När dom hoppade upp på det så blev det liksom swiiiiiisss över till andra sidan och ner på golvet, upp igen och så samma visa........hur många gånger som helst. Om jag låg på det så gled jag hela tiden. Nä, det var bara att få dit ett nytt. Hittade inget på nätet som jag ville ha. Jo, jag hittade, men jag ger INTE över 1000:- för ett överkast som jag vet att jag kommer att byta inom 1 år. Så jag har sytt ett nytt...och nu är jag nöjd.

Veckan som har gått har jag gjort en massa "braiga" saker som jag skulle ha gjort för längesedan...och jag känner mig riktigt nöjd med min insats. Har lite kvar att fixa med, men det är sådant som inte tar så lång stund.      Jag är inte på något sätt slarvig i mitt hem, jag vill ha rent och snyggt omkring mig. Men så här innan advent ska jag alltid städa extra. Tror Benny har fått fnatt på mig denna veckan. Fast jag har satt honom också i arbete, kan inte rista mattorna själv med min värk.Dessutom så har han tagit hand om just dammsugaren och att plocka ur diskmaskinen, laga mat, hjälpt till med ljusen och mycket mer. Utan hans hjälp hade jag inte varit klar på minst 2 veckor till.......






Priscilla









Olivia






2 kommentarer:

  1. NAWWWWWW...vilka små godingar de är!!! De blir ju bara mer bedårande för varje dag!! Vilka kanonkort du fick på dem!! // Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka skönheter!. Bilderna är otroligt bra! Har tittat på de du tagit hemma hos Mia oxo! Använder du blixten på kameran eller extrablixten eller ingen alls? / Kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck