Sidor

torsdag 3 november 2011

Heminredning

Jag har inte bloggat eller uppdaterat något på min hemsida, vare sig med bilder eller vikter. Istället har jag haft fullt upp med allt som jag har slarvat med tiden innan utställningen, sådant som jag skulle ta nu när det har lugnat ner sig. Fast så lugnt har det inte varit. Helt plötsligt blev jag stressad idag för att hinna göra klart allt. Benny har blivit sjuk och kommer hem 1 vecka tidigare än planerat, han kommer hem imorgon. Och innan han kommer hem hinner jag inte göra något för imorgon ska jag åka till Strömstad och hälsa på Nicole och hennes familj...och jag är hemma ganska så sent. Benny klarar ju sig men som sagt, det blev lite stressat läge för mig.

Jag har dom senaste dagarna putsat fönster, bytt gardiner. Jag har planterat ljung och tagit ur alla sommar/höstblommor som var där innan. Även ute i rabatten då det inte såg så bra ut efter att det var några frostnätter här. Jag har rensat garderober, varit på tippen och försökt göra fint här hemma. Jag har ringt runt lite angående mina planer, en sida som kommer upp här inom kort. Hade tänkt lagt ut den här idag men jag hinner inte...ni får vänta :-) Ska även få hit lite nya länkar ;-) Det som jag mest känner mig nöjd med är sovrummet. Då vi har köpt ny soffgrupp finns det inte utrymme i ekonomin att renovera som jag/vi hade tänkt...får ta det lite senare. Men jag var bara tvungen att få lite ordning i sovrummet. Så det blev en liten makeover där inne. Ser ju inte på inredningsprogram helt i onödan. Enda nackdelen av allt detta med att jag sydde var att jag först var tvungen att laga min symaskin...det var jobbigt :(


Tog en bild på hur det såg ut innan jag började



Och så här såg det ut igår kväll när det nästan var klart...stor skillnad tycker jag :-)   (mörkt ute)




Denna bilden tog jag idag (ljust ute)




Sydde även överkastet, ovansidan ser ut så här




Och undersidan så här.





4 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck