Sidor

torsdag 24 november 2011

Julkort mm

Jag fick hem mina julkort idag. Och jag är bara så nöjd med dom. Känns alltid lite roligare att skicka när man har gjort designen själv. Fast jag har inga planer på att visa här hur dom ser ut, det får ni lov att vänta med. Har även fått hem fotoboken med katterna. Och nya idéer pluppar upp i skallen. Receptbok med mina favvorecept. Som det är nu så har jag lappar nerskrivna. Men ni ska inte tro att jag hittar just det som jag ska ha när jag vill ha det. Men det får bli vid ett senare tillfälle när jag får lite mer tid över.

Har också fått hem sakerna jag beställde förra veckan...snabb leverans :-)  Som vanligt kollar jag inte storlek när jag beställer något. Oftast (alltid) beställer jag utan att kolla och den kudden som ska vara mot kallras vid dörr var mycket större än vad jag trodde. Visst fick den plats vid altandörren. Fast egentligen beställde jag den för att det var katter på den och för att jag gillar den. Och för tillfället så är den placerad uppe på soffan.

Har lekt lite med kameran idag. Ni vet...att läsa hur något funkar ligger inte så väl ihop med mig. Kom åt något som heter RAW & RAW+B. Ingen aning om vad det var bra för så jag googlade på nätet. Vilket resulterade i att jag laddade ner en "prova-på" program som man skulle ha till bilder som är tagna med RAW. Har bara fixat lite lätt med det, men jag gillade programmet och kommer nog att köpa det. Storleken när jag tar bilder med RAW blir mycket större än vanligt, hela 8,1 MB och bilderna blir bättre skärpa på...tycker jag iallafall. Dessutom så har jag grejat och testa med min blixt och även det funkade superbra idag. Jag fick ett par bra bilder på katterna trots att det är mörkt både ute och inne, och dom blundade inte. Nu ska jag bara komma ihåg inställningen till nästa gång...Kolla katternas ögon...dom BLUNDAR OCH KISAR INTE...

Så här den den ut



Och här kan ni se på ett ungefär hur stor den egentligen är :-)





Luna





Priscilla








Olivia




Jamie



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck