Sidor

lördag 18 augusti 2018

Tråkiga dagar

Sedan jag bloggade i tisdags har det varit tråkiga och jobbiga dagar. Under tisdagen fick vi veta att min morbror hade dött. Så ledsamt bara det. Samtidigt var jag tvungen att ha lite extra koll på mamma som var jätteledsen. Efter sin första stoke som hon hade för många år sedan så är hon extra känslig. Och hon gråter ju hela tiden så hon tappar luft. Hon är ju inte heller så ung längre, fyller 80 år på lördag nästa vecka.

Utöver det så fick jag ju ännu en kortisonspruta förra fredagen. Smärtan tilltog i axeln under några dagar så igår bestämde jag mig för att börja höststäda, iallafall köket. Jag hann med att torka tapeten, diska allt som fanns på överskåpen och torka av alla skåp. Allt med höger hand, den vänstra går inte att göra något med, kanske hålla i något. Som det nu blev så var jag på väg att tappa en av kryddburkarna som jag hade tvättat. Och av en ren reflex åkte vänsterhanden fram för att fånga upp. Vilket resulterade i att axeln låste sig. Jag kan sitta och blogga nu, själva underarmen vilar ju på bordet. Men när jag var iväg imorse med bilen så var jag väldigt glad att det är automat för jag kunde inte ens få fram handen till att sätta på blinkisen. Nu väntar jag bara på att det ska bli måndag så att jag får åka in och få hjälp.

Idag hade vi besök. Anngert som har köpt Kompiz av mig kom förbi och gosade med bebisarna lite. Så skönt att sitta och prata av sig lite. Hon hade med sig bäddar som hon har sytt, det var presenter till bebisarna när dom flyttar. Jättefina är dom. Och jag blir så jätteglad. När hon var här var vi även inne i växthuset och skulle kolla vindruvorna...och smaka. Jisses vad goda dom är. Dom är ju mogna. Så jag var inne och klippte några klasar. Alltså, dom är inte stora, känns som att man stoppar storlek blåbär större i munnen. 3 druvor blir nog som en vanlig. Men dom kommer inte att bli större, plockar jag dom inte nu så kommer dom att ramla ner i jorden. Har dock inte tagit alla, blir för många att äta upp på en och samma gång. Fast dom är små.

Här är bebisarnas fina bäddar som dom har fått







Små....Men supergoda vindruvor




Har tagit lite bilder på bebisarna idag. Tim låg och sov i köket och jag ville inte störa honom, så inga bilder på honom. Jag kan lova att det är inte lätt att locka på dom utan vippa. Jag fick snällt sitta och försöka få dom att titta på mig iallafall. För att hålla i en vippa med min vänstra arm går bara inte.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck