Sidor

torsdag 30 augusti 2018

Besök av veterinären

Idag har vi haft besök av min veterinär. Alla bebisarna fick sin andra vac.spruta, dom blev chippade och besiktigade. Även Sarah blev besiktigad då hon också ska flytta. Allting gick bra, lite gnäll när dom fick sitt chip. Alltså, ALLA tyckte det gjorde jätteont och jisses vad arga dom blev. När det var dax för Ceasar och hon skulle ta honom lade han sig på ryggen och ville busa. Men efter chippet sprang han iväg snabbare än blixten. Det känns i magen att det snart är dax för flytt och att jag sedan inte har några katter alls. Igår klippte jag klorna på alla. Och det var en mindre kamp. Inte ville dom sitta i famnen, dom ville ju busa och leka.

På ett sätt är det ju bra att dom flyttar. Nu, eller ja, det började väl för en vecka sedan bjuder dom mig på gladiatorspel. Dom mäter varandras krafter och. alla vill vinna över alla. När dom sätter igång att jaga varandra så låter det som en hjord elefanter. Och kommer dom bara i närheten av varandra så hoppar dom på den som är framför och kullerbyttor görs överallt. För det mesta mer hoppar dom i luften när dom busar än att dom springer. Och jag får så otroligt många skratt när jag ser vad dom hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck