Sidor

tisdag 21 augusti 2018

Sarahs bebisar 10 veckor

Jaha, då har det redan gått 10 veckor sedan dom föddes. Dom sista 2 veckorna har så mycket hänt med deras utveckling. Och för varje gång blir jag lika förvånad, även om jag vet att det är så som det ska vara. Dom sover inte längre uppe i soffan, eller jo, ibland kan jag hitta Dino där. Dom andra hoppar upp på köksbordet och sedan vidare till fönsterbrädan. Som för övrigt är tom nu. När man kommer in i mitt kök kan man tro att jag håller på att flytta.Men dessa bebisar är på allt så för att dom inte ska skada sig plockar jag bort allt. Ceasar har hoppat över till diskbänken. Så allt ätbart är bortplockat. Sally och Smilla gillar att kolla på hockey och försöker komma upp till tv:n. Så nu har jag sprayat, vill inte ha upp dom där bland alla sladdar som dom kan få för sig att bita i. Nya trenden nu är att busa uppe i soffan. Gärna bland kuddarna som ligger ner på soffan och faktiskt även nere på golvet. Hur dom nu lyckas med det.

Varje dag, alltså varje dag får jag plocka upp leksaker som dom drar med sig både till köket och tvättstugan. I hallen är skorna hullerombuller. Dom kan konsten att njuta av livet kan jag lova. Under 2 dagar har dom inte fått vara ute i rastgården på grund av att det har regnat. Släppte ut dom på altanen och trodde att dom skulle hålla sig inne. Men nädå, dom brydde sig inte det minsta om att det regnade, kom in som "dränkta katter" Egentligen gör det mig inget att dom är ute i regnet, men dom blir ju så blöta i tassarna och att gå på toa då innebär att sanden fastnar. Så dom har fått hålla sig på altanen vilket dom har nöjt sig med.
Dagens vikter är jag supernöjd med För den som undrar som är Sally fortfarande till salu
Tim 1375g +141g
Smilla 1402g +215g
Kian 1329g +188g
Sally 1423g +200g
Dino 1396g +198g
Ceasar 1385g +187g


Tim 







Smilla 







Kian 







Sally 







Dino 







Ceasar 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck