Sidor

söndag 26 augusti 2018

Mamma 80 år

Igår, alltså den 25 augusti så firade vi min mamma som fyllde 80 år. Ifall du undrar om hon är pigg! Ja, hon är ta mig tusan överaktiv. Så man vet ju var jag har fått all min energi ifrån. Hon har ålderskrämpor och är väl inte lika stabil i kroppen som hon var innan hon fick stroke för 10 år sedan. Men hon går här och grejar i trädgården, klipper gräsmattan med kepsen bak och fram. Det är oftast hon som hjälper mig när jag har sådan värk så jag inte klarar av vardagen emellanåt. Dock är det ju så att jag anser inte det är hela världen ifall jag behöver vänta med diverse saker, jag kan vänta tills jag känner att jag orkar ta det. Men mamma ska göra saker direkt när hon ser att det behöver göras. Det är alltså fortfarande krut i tanten.
Det är inte lika mycket krut i mig. Denna veckan har inte alls varit bra. Först igår kunde jag röra vänster arm utan att det blev stopp. Och just nu känns det likadant. Eventuellt börjar väl dom nya tabletterna sätta in. Men jag tänker inte överdriva med något utan fortsätter att ta det lugnt med armen, och förhoppningsvis får jag svar från läkaren i veckan vad röntgen visade.

Den sista tiden har jag varit i valet och kvalet om hur jag ska göra med min blogg. Om jag ska fortsätta skriva här eller om jag ska öppna en ny. Ena dagen känner jag för att en ny blogg vore en start för att typ börja om...utan katter. Och för varje dag som går så känner jag att det lutar åt en ny blogg. Jag har ju iallafall gått ur alla grupper på FB vilket känns underbart. Helt plötsligt får jag en massa tid till annat än att kolla vad som är nytt. För nyfiken är jag ju så klart. Men inte så nyfiken så att jag måste vara kvar. När alla katterna har flyttat kan jag istället göra mig nyfiken genom att äntligen kunna sätta mig i bilen och hälsa på och sitta vid ett bort över en kopp kaffe och höra om allt det nya. Mycket bättre att få den sociala kontakten på det viset. Men eftersom jag alltid har varit så otroligt löjlig med att lämna mina katter en längre stund har jag inte haft friheten till att kunna göra allt som jag skulle vilja. Blir ändring på det.

För 4:a dagar sedan fick jag återigen en glad nyheten, ännu ett av mina syskonbarn ska få bebis i februari. Skrev ju för lite mer än 3 veckor sedan om att Oliver skulle bli pappa för 3:dje gången. i onsdags fick jag veta att även hans lillasyster Jennifer ska ha bebis. Hennes första. Så Elwin och Nemo kommer att få en kusin. Så otroligt roligt och jag är så glad för allas skull. Så härligt att ha detta att se framemot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck