Sidor

söndag 5 augusti 2018

Kloklippning

Igår klippte jag klorna på alla ungarna. Jag hade egentligen ingen lust på grund av att min syn inte är som den var för några år sedan. Men jag tyckte att dom nu var alldeles för långa. Beslutet togs när alla höll på att klättra på väggen, bokstavligt talat. För klösen som är uppsatt på garderoben är ju inget annat än en vägg på väggen. Trodde att det skulle vara ungar som protesterade vilt men det gick bra. Det gäller bara att vara snabb för dom har inte tålamod att sitta still någon längre stund. Tur att jag har gjort det så många gånger, det hela var över innan  jag ens hann börja. Den enda som visade lite protester var Sally, hon ville mycket hellre vara nere och leka med sina syskon...som sprang runt precis nedanför.

Ungarna hade en bra dag igår. Dom fick vara ute precis så länge som dom ville. Lagom när det började bli lite varmare kom dom in en efter en för att dom ville ha mat och efter det somnade dom gott. Senare under eftermiddagen öppnade jag upp igen och dom var ute i flera timmar, kom in på kvällen när dom var hungriga. Under tiden som dom sov passade jag på att åka till Jysk. Ville kolla efter möbel/byrå att ha på toan. Har kollat under ett par års tid men inte hittat något som jag direkt gillade. Men nu fanns det. Dock var den lite för liten tyckte jag så det blev 2 stycken. Den ena med bara dörrar och den andra med glasdörrar. Och den med glasdörrar placerades på den med dörrar. Blev lagom höjd och jag blev nöjd, nästan iallafall. Då det är en toa det ska stå i lutar det. Och det störde mig som sjutton. Så "benen" som var till "överskåpet" sågade jag till så det passade och nu är jag nöjd. Hittade även ett vitt runt bord, även det följde med hem. Var rea på det. Kommer inte att montera upp det än, inte förrän bebisarna har flyttat. Det är ju en av anledningarna till att det inte har blivit något innan, vet hur bebisar kan vara när dom precis har lärt sig klättra upp på bord. Då försöker dom få ett tag med klorna vilket resulterar i en massa repor. Inte alls så när dom kommer på att man kan hoppa upp. Nu ska det bara köpas till 4 stolar. Men ingen av dom som fanns där gillade jag. Så får hålla koll, dyker nog upp snart något.

Idag kommer det att bli en repris på gårdagen. Till och med lite bättre (tycker jag) Det är lite svalare ute och ingen sol, bara moln. Hoppas på regn fast doms skriver att det inte kommer någon. Just nu sover alla men så snart dom vaknar ska jag öppna upp till dom. Idag funderar jag på att ta en runda till Ullared. Dom har snygga och billiga taklampor där. Och då det ska vara ett runt bord här vill jag ha en lampa som passar till det. Fast jag har inte bestämt  mig än, beror på hur jag mår senare under dagen.

Tog lite bilder under dagen igår. Inga bilder på någon då dom lyckas vara i tunneln eller på språng
























Massor av  tomater. Alla fröna som jag satte ha ju tagit sig. Satte dom lite senare än man ska så det tar nog ett tag till innan dom mognar. Men det blev nog lite för många. Har klippt bort massor men det hänger tungt ändå.





Vindruvorna. Nu har alla fått färg. Och tror att det går åt skogen med dom. Ska nog inte mogna riktigt än, men värmen har ju påskyndat allt.





Chillipeppar. Oj, vad många det finns av dom. Har smakat en och kan lova att ingen mer kommer i min mun. Jisses vad starkt. Får väl dela upp det och ge dom till mina bröder som älskar hettan.



Plockade lite tomater igår igen. Jag har 3 olika körsbärstomater och alla lika goda. Men dom som är mörkast är nog lite av en favorit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck