Sidor

torsdag 19 oktober 2017

Zira kastrat

Igår körde jag iväg Zira till Varberg eftersom hon skulle kastreras. Det är en liten bit att åka för mig, men jag tycker dom är bra just när det gäller kastrering. Gillar att man inte har några synliga stygn som kan störa. Det blev en resa tur och retur 2 gånger. Vi var där klockan 8.00 och jag hämtade hem henne klockan 14.00 Finns inget att göra i Varberg för mig i 6 timmar så jag åkte ju hem. Efter att ha suttit och kört bil i 5 timmar sammanlagt igår är jag helt slut i ryggen. Har ju haft så  ont i den i snart 2 veckor. Och nu är det så pass illa så jag tror att jag måste till en kiropraktor, eller nåt. Jag tror,  misstänker, att det kan ha att göra med att jag bowlar. För jag har inte gjort något som kan ha knäckt till den. Så nu får jag ta vila från bowlingen...finns inte en chans att jag ens kan få iväg ett klot. Och jag tänker inte spela förrän jag känner mig bra.


När man kommer hem med en katt som har varit sövd så brukar det ta en stund innan dom blir sitt vanliga jag igen. Men Zira överraskade mig med att direkt, och då menar jag direkt från transporten, gå fram till en myntakudde och började leka med den. Hon har fram till nu mått bra. Fick med en krage hem men har inte satt den på henne. Tycker inte att det behövs. Visst, hon har slickat på såret ett par gånger. Men inte mer. Och så länge som hon sköter sig slipper hon kragen. Fick även med hem en spruta med smärtstillande som jag skulle ge henne i morse. Och hon fick den. Men om det behövdes vet jag inte. Det var fullt ös på henne precis som vanligt. Och när hon låg och sov så låg hon på rygg...som vanligt. Bra tillfälle för mig att fota. Hon har inte haft vare sig Hayley eller Marcellus vid tuttarna på över 1 vecka. Men tror ni inte att Mackan var där tidigare i eftermiddag och försökte få sig en slurk. Av vad vet jag inte, för enligt vet. igår så hade hon ingen mjölk kvar. Men han kanske bara ville gotta sig lite extra.

Nu under kvällen har jag förberett inför morgondagens smörgåstårta. Får besök hela helgen, Hayleys familj kommer för att hämta hem henne. Även Marcellus flyttar, men först på söndag. När jag höll på med alla ingredienserna hade jag 5 katter som satt på köksbordet och följde varje liten rörelse som jag gjorde. Hoppades väl på att jag skulle bjuda på något eller kanske till och med tappa på golvet. Och jodå, ett par räkor slank ner i varje mage. Men inte mer.

ps.....ifall någon har ont av att titta på operationssår så är bilderna på Zira längst ner



Den är inte klar, blir det först i morgon. Och jag kommer nog att garnera den på ett annat sätt. Men läska er kan jag ju göra :)





Jodå, jag investerade faktiskt i en extern blixt. Så kul att fota nu. Testade lite för ett par dagar sen och detta blev bilderna. Tagna sent på kvällen och med bara lite ljus från taklampan










Igår blev hon kastrat. Min underbara Zira som har gett så många fina ungar. Nu får hon leva lyxliv utan en massa ungar att tänka på.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck