Sidor

måndag 16 oktober 2017

Sarah 8 månader

Idag blir det bara Sarah här. Hon har ju kommit mycket i skymundan då jag mest har uppdaterat om kattungarna. Men, hon får, precis som dom andra vuxna egentid med mig här hemma. Vi stänger in oss i sovrummet och myser. Hon är uppe hos mig, trampar på mig och spinner högt.

Hon är fortfarande mycket kattunge när det gäller lek och bus. Hon springer runt här som en virvelvind och jag får vara glad att hon inte river ner hela lägenheten. Hon har fortfarande Tussen som favorit och tyr sig till honom jättemycket. Hon försöker med Zira, ibland går det men oftast  inte. Förhoppningsvis blir det bättre när Zira blir kastrerad. För Sarah är låg i rang här, hon åker på skäll ett par gånger om dagen. Från både Tussen och Zira. Jag ser att det oftast blir när hon får sina ryck och är så där vild. Men att hon får skäll är inget hon bryr sig om.

Hon har varit kanonduktig med att äta, speciellt ihop med kattungarna. Blötmat slinker ner hur bra som helst men torrfoder vägrar hon, oavsett vad jag har bjudit på. Men när även Hayley och Marcellus flyttar kommer det att bli annorlunda. Kommer att dra ner mycket på blötmaten så hon blir tvungen att äta torrisar ifall hon är hungrig. Det är bra för hennes tänder att hon gör det. Vi får se hur det går. Jag kommer iallafall att börja med att ha en del torrisar i blötmaten, blir som att vänja ungarna vid det.

Om knappt 1 månad, den 12 november blir det utställning för henne i Vårgårda. Hade ju hellre velat vara där på lördagen men när jag bestämde mig för det förra veckan så var det fullt under lördagen. Hade väl egentligen inga planer på att ställa alls nu i vinter då jag både har värk och är trött. Men kände att jag ville ha något roligt att se framemot och utställningar tycker ju jag är jättekul och givande. Och så får jag ju veta lite om vad domarna tycker om henne.

Hennes vikt idag är helt ok. Jag har ju tyckt att hon skulle ha behövt lite mer under månaderna som har gått. Men nu så ska jag inte klaga. Hon ligger på cirka samma vikter som mina honor brukar göra, till och med lite mer än vissa. Så jag misstänker att hon kommer att bli stor och fin. På en månad har hon gått upp med 181g idag väger hon 3457g. Men, jag vägde henne i fredags innan veterinären kom och då visade vågen 3523g. Och igår spydde hon. Om det nu spelar någon roll.

Bilderna på henne har jag tagit idag. För att få henne intresserad måste jag använda vippa. Och då åker öronen upp.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck