Sidor

onsdag 25 oktober 2017

Egentid med Levi



Jag har haft Levi här hemma hos mig, har fått ha lite egentid med honom. Och jag säger bara det. STOR respekt till alla er ensamstående mammor. HUR i hela friden får ni något gjort? Levi som är 15 månader är full av energi, även om han är sjuk. Det var också anledningen till att jag hade honom så här mitt i början av veckan för han får ju inte vara på dagis då. Och mamma Alexandra skulle på någon utbildning som hon var tvungen att gå när det gäller hennes jobb. Meningen var att jag bara skulle ha honom över 1 natt och dag. Men jag frågade om han fick stanna en dag extra. Han var ju ändå inte riktigt frisk och skulle inte kunna gå på dagis. Förkyld och ögoninflammation.

Ögondroppar morgon och kväll, man blev ju helt genomsvettig för den lille gossen är stark och ville absolut inte. Feber, så in med alvedon i rumpan. Trösta på natten då han blev ledsen varje gång han fick en hostattack. Men natten som var så sov han mer eller mindre igenom hela natten. Nu har han åkt hem och det är...tomt. 



Tur jag köpte badkar för att bada katterna...som inte har blivit av. Levi visste vad som komma skulle, älskar att bada






Har ju inte så mycket leksaker för barn så han fick ta vad som fanns.





Ont i ögonen









Första natten så var han jätteledsen, hade ont i magen också. Så jag la honom på köksbordet och masserade honom, hade även på vetekudden som jag värmde. Han somnade så och jag ville inte störa så han fick ligga där i 2 timmar innan jag tog honom till soffan




Yoggi är gott, äter man själv är det ännu godare





Kunde inte låta bli, var och köpte honom en ny jacka, mössa och lite annat.















Kallingar fick han också så jag kunde sända badet live (så mamma kunde titta) och att han inte var helt naken då 





Och se där  ja, han fick tag på datormusen utan att jag såg det. Tur han inte slängde den i badet












Kunde inte låta bli imorse. Lite gele i håret fick det bli








Ögonen mer eller mindre helt bra idag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck