Sidor

torsdag 4 februari 2016

Lillan 5 veckor

Även denna veckan har jag gått och velat, bara på grund av vikten då jag inte tycker hon har gått upp. Håller fortfarande samma vikt ungefär som när hon åkte på parning. Och det pendlar, upp den ena dagen och ner nästa. Men hon kan ju ändå vara dräktig, det är ju så olika, inte bara mellan honor, det kan vara olika dräktigheter även på samma hona. Har även pratat med Lena och inte bara vet. säger hon är dräktig utan även Lena. Och jag....ibland!! Hon visar precis alla tecken på dräktighet, börjar bli lite rund om magen även om det är fördelat överallt (som förra gången) äter mycket mer och tuttarna är mörkare och märkbart större. Dom känns utan att man behöver leta efter dom.

Jaja....Vi lägger till ännu 1 vecka, dessa 5 veckor har gått fort. Vi ser vad som händer nästa vecka. Idag väger Lillan 4030g och har under veckan gått upp med 60g, sammanlagt nu 198g. Detta är alltså vad jag tycker väldigt lite, förra gången fick hon upp sammanlagt 449g. Jag vet att jag är fjantig men jag kan helt enkelt inte låta bli att tveka över om hon ska ha eller inte, viktnörd som jag är. Tänkte att jag skulle skriva ner hennes vikter för varje dag den gångna veckan så förstår ni kanske vad jag menar.
Torsdag 1 vecka sedan och 4 veckor gången 3970g
fredag 3987g +17g
lördag 3993g +6g
söndag 3987g -6g
måndag 4121g +134g
tisdag 4000g -121g
onsdag 4062g +62g
torsdag (idag) 4030g -32g

Som ni ser så hade hon ju en jätteökning mellan söndag-måndag för att sen tappa det. Kan ju vara att hon behövde gå på toa, men även om det skulle vara så, så bajsar hon inte ut 121g, inte ens om hon kissar (tror jag) 121g är ju bara 3g mer än vad Phoebe vägde när hon var 1 dag med sina 118g. Och tittar ni på bilden på Phoebe längre ner så ser ni att hon upptar hela handflatan.Egentligen ska jag inte väga henne förrän nästa torsdag. Men jag vet att jag inte kan låta bli. Och nej, hon har inte haft diarré och inga illamåenden som att spy. Äter gör hon hela tiden.



Visst har hon mage :) Sen om det är något där är en annan femma.








Denna bilden blev inte så bra med ljuset, tutten är mycket rödare i verkligheten. Men ni som vet hur det brukar se ut ser att det är hallontuttar iallafall storlekesmässigt.




Phoebe 1 dag gammal



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck