Sidor

måndag 8 februari 2016

Habegär

Så var det äntligen måndag igen. Gillar inte alls helger och har aldrig gjort. Trots att helgen har gått fort. I lördags hade jag ju besök av en kompis så hämtade sin puff som hon hade beställt. Och om jag är galen i katter så är hon 100 gånger värre. Hon kunde knappt slita sig från dom, speciellt bebisarna. Igår var Alexandra förbi en sväng. Hon var och hälsade på hos sin pappa (hon bor i Halmstad) så jag var iväg och hämtade henne och lämnade henne senare. Var då även in på ett snabbt besök hos brorsan (Alexandras pappa alltså) Jag har ju stickat också som ni vet så tiden har verkligen gått fort.
Men ändå sakta, hur det nu går ihop. Hade ju kunnat sätta mig i bilen och vara lite social genom att besöka vänner, men alltså det blir ju aldrig av. Gillar ju att vara hemma och uggla. Och OM jag besöker någon så har jag aldrig ro att sitta länge, sker bara om jag åker till Josefine och Marcus.

Jag vill åka till Ullared och handla. Inget speciellt men mina batterier håller på att ta slut, öppnade dom sista förpackningarna nu i helgen. Jag vet att det är många med mig så har sina idéer om att man inte kan vara utan vissa saker hemma. Men alla har väl kanske inte sådan habegär i det som jag har.

1. Batterier: Jag bara måste ha batterier. Till alla mina ledljus. Har ju katter och kan inte tända vanliga ljus hur som helst och jag tycker det är mysigt på kvällen och morgonen. Dessutom vill jag ha någon tänd på natten så jag ser var jag går. Speciellt när jag har bebisar hemma. Dom lägger sig ju överallt och jag  vill inte trampa på dom.  Det händer ytterst sällan att dom tar slut men OM dom gör det så har jag även sådana som jag har i stickkontakt.

2. Vaxkakor: Jag tokälskar dom och har gjort sen jag fick en med tillbehör av Michaela i julklapp för något år sedan. Jag gillar verkligen dofter och dessa vaxkakor ger en underbar  doft (enligt mig) Har inte bara 1 favorit utan 3, vanilj, en doft som har varit nummer 1 för mig så länge jag kan minnas (mina parfymer är bara med vanilj) kokos....känns som att man har bakat något med kokos och så ananas. Ananasen är också som man typ har bakat något gott. Men jag slipper bakandet av kakor vilket jag typ alltid misslyckas med. Nackdelen med dessa vaxkakor är att som är så vansinnigt dyra. Man kan ju även köpa olja som man kan droppa i när vaxkakorna har sluta dofta men det är inte samma sak, luktar inte alls lika gott. Men jag har även olja hemma.

3. Värmeljus: Dom måste jag ju ha för att kunna få värmen under vaxkakorna. Och dessa värmeljus har jag hängande på väggar eller i taket till olika ljushängare.


Testade min kamera lite igen med olika inställningar....fick nästan ihop det. Så rätt som det är har jag nog rätt inställning för mig.  Bilderna tog jag nu imorse. Och det är absolut det bästa med denna kameran....att jag inte behöver ljust för att ta bilder....lovet it!!!













Efter frukost och morgonbuset slocknar alla och sover i 2-3 timmar









Jag tänkte faktiskt inte skriva något om koftan som jag har börjat sticka förrän bakstycket var klart....men gör det ändå. Jag är väl rätt så nöjd med själva stickandet, duger med tanke på att jag inte har stickat på länge. Men jag ska ändå gå ner med dom 3 garnnystan som jag inte har använt. Garnet som egentligen skulle vara till detta mönstret var slut så jag fick ett annat. Och jag tycker det är för tjockt, blir inte alls som jag vill. Muchen blir för stora och det stämmer inte heller med storleken. Så jag ska ha annat nystan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck