Sidor

söndag 16 augusti 2015

Lyckad utställningshelg

Då var helgen som har gått i utställningens tecken slut. Inte bara helgen är slut, Lillan & Zira är slut och jag är slut. Tror vi är lika nockade alla. Och flera utställare med oss då det har varit otroligt varmt och kvavt både i hallen och ute. Visserligen är jag trött av mig i vanliga fall. Men när jag kom hem igår så somnade jag redan vid 17-tiden och fram till klockan 03.00....endast uppe vid 21-tiden för att slänga i mig ett par mackor. Inte lika trött idag men seg.

Det har gått bra för både Lillan och Zira. I lördags var båda uppe för nominering men blev utslagna av andra raser. Kommer inte ihåg vilken ras som slog ut Zira men Lillan fick "stryk" av en Burmilla. Ingen av dom 6 britter som var med under lördagen gick vidare. Båda tjejerna fick helt superbra kritik och jag log nog med hela ansiktet. Var ju lite nervös att Lillan återigen skulle bli klankad för att hon var för liten och behövde mer hull. Men domaren tyckte hon var perfekt :) Och jag som tyckte att Zira hade dålig ögonfärg fick höra att den var super, så ville dom ha den för en röd katt :) Även allting annat på Zira var super. Hur som helst , Lillan fick sitt cert och Zira sitt EX1. Dock var det jobbigt att vara uppe med båda. Zira ville ju helst ner och leka. Och Lillan morrade och fräste mest hela tiden, var allmänt irriterad och det är jag hundra på berodde på värmen.

Idag hade jag med mig 2 frottéhanddukar som jag blötte ner och hängde inne i buren vilket gjorde att det blev svalare och lättare för dom att andas. Och Lillan var precis som vanligt. Zira.....hon ville ner och leka idag också. Var väl stilla en stund. Hos domaren skulle hon jaga en fluga :) Och idag kunde jag verkligen se att hon är "mammas flicka" Alltså min. Hon var helt lugn i buren om jag inte var i närheten (jag smög på henne) Men så fort hon såg mig talade hon om för mig att jag skulle leka med henne eller kela med henne....eller varför inte dela med mig av min macka? Underbara unge. Och idag kom alltså Zira upp för nominering igen och även idag blev hon utslagen, denna gången av en vit bengal. Av dom korthåren som var där så var faktiskt Zira yngst.

Jag hade med mig kameran i lördags med orkade inte lyfta ur den ur väskan på grund av värmen och idag hade jag den inte med mig. Och då jag inte tog några kort får ni läsa bedömningarna från båda dagarna :)















2 kommentarer:

  1. Såg bild på bengalen och den var verkligen snygg så att förlora mot den är inte kattskit ;)
    Grattis till en bra men svettig helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår att det var en varm o svettig helg för er! Men fina omdömen! Sweet playful baby! Grattis!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck