Sidor

lördag 4 juli 2015

Värmeslag

Värmen som har varit dom sista 3 dagarna har slagit ut oss alla här hemma. I 2 dagar har kattungarna spytt och jag tror det beror på att det har varit så varmt. Varje morgon och kväll har dom fått vara ute när det har varit svalare och jag har sett att dom riktigt har njutit av den svala luften....liksom piggnar till. Sen har dom legat däckade på golvet resten av dagen och sovit....emellanåt har dom ätit men inte fått behålla så mycket av maten. Så igår så fick dom lite extra näsring via recovalecent. Alla tog självmant men Oscar och Kiara fick jag stoppa lite i munnen men "våld" Nåväl....inte så illa som det kanske låter....Och jag gör ju det för deras egna bästa. Med tanke på att dom har spytt så har dom ju gått ner i vikt alla också. Så det känns ju lite tryggt iallafall att dom väger så mycket som dom faktiskt gör. Dom som har klarat det här bäst är Simba och Leo som faktiskt till och med har gått upp....men doom har tagit det lugnare också och inte busat så mycket....Oscar har haft det jobbigast och har gått ner med hela 112g. Sen är det Kiara som har gått ner med 75g och Zira har gått ner med 30g. Oscar har börjat äta ordentligt igen, det är bara Kiara kvar.
Vikterna idag är och minskning eller plus är sedan i tisdags
Kiara 1475g -75g
Oscar 1420g  -112g
Zira 1500g  -30g
Simba 1638g  +61g
Leo 1675g  +71g

Jag själv har varit och snickrat lite. Har fixat blomlådan som jag tänkte, även om den nu inte blev som jag egentligen ville....Det var svårt och jag vet inte vad jag gjorde för fel. Men jag fick ihop den någorlunda iallafall. Kan lova att det inte var långt ifrån att jag slängde allt i väggen och gick  ner till Lasse för att be honom göra en till mig. Lasse är superduktig på att snickra och det är där jag fick idén på denna lådan då Lasse har gjort en.  Längst ner kan du se några av Lasses alster....har "lånat" bilderna och vad jag vet kan kan beställa det man vill.
Nu blir det till att tvätta 2 omgångar mattor...igen då dom har blivit nerspydda. Ska dammsuga och svabba av golvet.

Dessa bilder och filmer togs igår kväll. Som ni ser så är det gott gry i dom trots att dom spyr.Och nu är det så att önskar ni ha kvar dessa bilder (kattungarnas nya familjer alltså) så får ni spara ner dom och eventuella bilder dom kommande dagarna. Jag har bränt ner alla kattungarnas bilder på skiva nu och sparar inte dessa mer än att jag kan se dom på bloggen



Leo och Oscar busar. Som ni ser på bilderna så är Leo mycket ljusare än Oscar. Tror det kan bli lite jobbigt för dessa 2 bröder vid flytt för dom hänger ihop hela tiden




Leo kollar in vattnet





Ojdå...säger Simba...Det kliar som sjutton i örat





Leo och Simba






Leo spanar. När han ligger så här så guppar han med rumpan fram och tillbaka för att ta fart mot sitt mål.





Simba och Leo igen på  bushumör





Denna Zira...ska alltid se så oskyldig ut











Dessa bilder är tagna nu på morgonen


Kiara står och funderar. Ska hon eller inte. Kanske inte för igår så doppade sig Zira :) Alltså hela Zira. Lite synd att jag inte hade kameran med mig ut och filmade




Bus på gång. Kiara sitter på trappen,, Simba klättrar och Leo tar ett språng bort




Zira funderar




Jamen...vem tror ni. Leo och Oscar så klart






Kolla balansen som Leo har. Fast det slutade med att han doppade den ena baktassen






Myror åt höger och myror åt vänster....snart myror i brallan. Simba är väldigt intresserad




Simba kan spana han också




Oscar kollar läget....-Vad vill du...Ska du fota nu igen?




Mamma Mini försöker ta det lugnt....Inte så lätt med 5 huliganungar





Nädu, säger Zira. -Jag tänker INTE bada idag igen.




Lillan och Mini





Zira i gröngräset




Så här ser min blomlåda ut




Här nedanför ser du Lasses alster. Intresserad av något? Då kan du maila till mig så pratar jag med Lasse.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck