Sidor

onsdag 1 juli 2015

Boys will be boys

Varför är det så att det alltid är pojkar som ska sabotera och ha sig? Vet flera som plockar isär stereo eller moppar för att förvisso laga....Men allt som oftast....mer oftast blir det stående och kanske till slut till och med hamnar på tippen. I början av mitt och Bennys förhållande för sisådär 30 år sedan gjorde han likadant. Plocka isär för att det sedan hamnade uppe på vinden. Händer inte lika ofta nu längre...men ibland så. Att jag tar upp det så här i dag beror på att det ALLTID är pojkarna som ska vara i busken...som för dom säkert är ett träd. Dom ska klättra i det, smånagga eller bara se oskyldiga ut. Jaja....Jag vet, jag hade inte behövt plantera det där....och jag hade i baktanken att det helt säkert skulle bli så när det blev kattungar ute i rastgården. Och det gör faktiskt ingenting....Bara en reflektion som jag har. Den busken kommer att så småningom planteras vid deras klätterställning och i den där busken står nu ska det planteras äkta kattmynta. Om det kan bli väder för planering av den snart. Känns dom det aldrig blir det. Men jag kommer hur som helst inte plantera det förrens alla bebisarna har flyttat. För det är fortfarande små och sköra plantor.

I morse klippte jag ner och hängde upp på tork den kattmyntan som har växt till sig....och kanske mer vanlig. När allt det är torrt ska jag smula sönder det och stoppa i kattmyntakuddar. Inte dyrt att köpa, men det ÄR roligt att göra egna saker.


Oscar kollar om allt håller än





Och så kommer Leo




Till slut är alla pojkarna där, från vänster till höger....Leo, Oscar och Simba







Leo har tagit över Oscars jobb







Kiara håller sig i "stugan"





Mamma Mini ligger bara och bryr sig inte vad ungarna hittar på





Samma med Lilllan....Hon håller hellre koll på flugorna








Upphängt och klart




Och här är som äkta






Annat som ska i rabatten, bland annat fler aklejor och tagetes


2 kommentarer:

  1. Jösses så fina de är alla grabbarna oavsett "trädkramning" Tjejerna är ju lika söta de med givetvis. Detta är ju en superkull

    SvaraRadera
  2. ha ha dom är minsann inte buskablyga inte .... Det var en gång en buske ...

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck