Sidor

tisdag 15 juli 2014

Vilka bilförare

Sveriges värsta bilförare...släng er i väggen. Var iväg igår och handlade på Carrefour i Pilar. Carrefour är ju affären som jag hittills gillar bäst. Här finns allt som man behöver...och lite till. När jag kom ut till bilen så hade någon idiot ställt sig så nära förarsidan så jag fick knappt in en hand emellan. Jag ringde hem till Benny så att han inte blev orolig....Jag fick helt enkelt vänta tills personen i fråga kom ut. Och jag fick vänta i ½-timme. Då kom det en man och hans fru. In med varorna och hon ställde sig och väntade längre ut. Med andra ord hoppade hon av innan han parkerade. Sen satte han sig i bilen och började varva den som sjutton och backade. En meter....sen en till.....och så höll han på tills han kom ut. Han hade massor av plats för att svänga på förarsidan....men denna mannen kunde helt enkelt inte köra.....så är det bara. Jag stod där bara och kollade så han inte skulle repa vår bil...vilket han inte gjorde. Efter många om och men kom han ut och hans fru satte sig i bilen. Då började han varva bilen IGEN och vred och hade sig med ratten för att komma framåt. OCH körde in i bilen som stod vid förarsidan. Han hade alltså jättemycket plats....men körde in i den iallafall. Tro nu inte att han stannade kvar, trots att det faktiskt blev en stor repa....nädå....han låtsades som ingenting och körde bara iväg. Med samma varvande på motorn och svårt med styrningen. Det är lite jobbigt att köra här för alla gör precis som dom vill och som dom tros är bäst. Deras parkeringar ger jag inte mycket för. Finns inte många bilar som står inom markeringen där dom ska parkera.....dom tar gärna upp 2 platser. Men men.....Jag vänjer mig kanske vid det så småningom.

Idag var det meningen att jag skulle göra så mycket som möjligt av ingenting...vilket jag misslyckades med. Lite småplock här och där. För ovanlighetens skull sedan vi flyttade hit fick jag maten klar redan vid 14-tiden...annars har det varit sent varje dag, mellan 18-21.00 Blir ju så när man håller på och vill bli klar. Under eftermiddagen bestämde jag mig för att ta en tur ute. Det blåser lite idag så det skulle bara vara skönt trots värmen. Men jag visste att jag skulle bli jättevarm så jag tog på mig bikinin under och efter min avslutade promenad där jag också tog bilder gick jag bort till poolen och tog ett dopp. Och det var helt underbart. Jag avslutade ju gårdagen med ett kvälldopp vid 22-tiden. Var så skönt att simma runt lite i en pool där vattnet var precis lagom.Kan lova att jag sov gott natten som var.

Något som jag har märkt under dessa 2½ veckor här är att huden mår mycket bättre än i Sverige. Jag är ingen fantast av att smörja mig för att huden är torr, hatar det och tycker bara det blir kladdigt. Men här behöver jag inte det. Luften är så pass fuktig så den går liksom in i huden också. Och trots att jag bara har varit ute korta stunder dom senaste dagarna så har jag börjat bli lite brun. Bara det gör att man känner sig som en ny människa. Och då jag tar det lugnt med solandet så har jag sluppit soleksem. För sol är här ska ni veta.....Redan vid 7-tiden lyser den för fullt fram till sent på kvällen. Det är varmt ja....men en annan värme än den i Sverige. Jag har varit grymt svettig mer eller mindre alla dagar men det är dom dagarna som jag har jobbat här hemma.

Bilder från min promenad kommer här. Bilderna på Lillan och Mini får ett eget inlägg alldeles strax
Det finns så mycket vackra blommor och en dag kanske jag vet vad alla heter


Dessa växer som en häck vi murarna vid husen




Dessa är som marktäckande vid vägen





Tomt och övergivet







Granatäpplen om jag har rätt








Detta ser jag precis nedanför vår gata. Längst bort ser man havet






Citronodlingar






Och apelsinodlingar






Vindruvor här och var som börjar mogna





Fikon...eller?? Jag tror iallafall att det är fikon






Detta har jag ingen susning om vad det är. Små är dom just nu och massor i trädet. Någon som vet. Men ska jag gissa så gissar jag på olivträd








Denna kaktusen ser liten ut på bilden, ni har ju inget att jämföra med. Men den är större än jag.








Porslinsblomma är det......visst. Hur som helst är det vackert och det växer också som häck vid murarna. Hmmmmm. Luktar så gott när man går förbi







Hibiskus.....växer givetvis också som häck







Hittade även denna lilla rackaren. Slända tror jag att det är. Den var iallafall väldigt stor







Och så har vi gjort om i köket och satt dit det lilla köksbordet. Tyckte det blev så tomt och det var jobbigt att bära maten genom hela alltet. Bordet passade precis och idag kunde jag duka riktigt. 





2 kommentarer:

  1. Det ser å låter helt underbart!!!!!!!
    Porslinsblomma som häck.....måste vara vansinnigt vackert♡♡♡♡
    Massor med kramizar♡

    SvaraRadera
  2. Åhhh dessa växter o blommor o frukter .... underbara!!! Och så ditt kök ... det är ju precis som hemma hos dig ....!!! Inte svårt att trivas gott!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck