Sidor

måndag 14 juli 2014

Poolhäng


Börjar idag med att jag har Skype. Den som kan och vill får gärna lägga till mig på sin Skype. Du hittar mig om du söker lotta.wallin3


Fönsterputsning varvat med poolhäng, eller städning varvat med poolhäng.....tror jag att jag överlever. Visst, jag känner mig redan hemma här i huset men den där semesterkänslan som jag har, den verkar inte försvinna, iallafall inte på ett tag. Så jag får väl ha semester så länge som det behagar mig. Men....tro nu inte att jag tar det lugnt, för ni känner väl mig vet att jag måste hålla på att dona och greja, klarar inte att sitta och rulla tummarna.

Nu är jag nästan klar här iallafall. Lite småplock kvar som jag inte känner måste göras precis nu. Igår putsade jag alla fönster och det var ju en upplevelse i sig. Att plocka ner dom och putsa dom. Fast jag behövde inte göra det med alla bara dom som jag inte kom till från utsidan. Det är ju skjutfönster och dom är astunga. Så jag är glad att jag kom emellan gallren på verandan. Att det är galler på alla fönster och vissa dörrar hos oss och alla dom andra beror på att det är så mycket inbrott, och dessa galler hjälper till att minska inbrotten. Vilket jag tycker är bra. Inte för inbrottens skull kanske just nu men jag som är mörkrädd känner mig tryggare när det är så här.Vi har även tvättat av "staketet" på verandan. Heter ju något annat som jag inte kan komma på nu vad det är. Blev så rent och fint. Jag bara längtar tills jag får hit alla växter som jag vill ha här. Men man kan ju inte få allt på samma gång, finns andra saker som jag behöver inomhus först. Ska minsann skriva en önskelista av allt jag behöver.

Lillan & Mini fick komma ut för första gången i förrgår. Jag släppte ut dom på baksidan och dom gick där och nosade och gillade verkligen läget. MEN, det är så mycket myror, stora sådana också så jag tog in dom efter bara 10 minuter och så fick dom vara på framsidan. Men det tyckte jag var för litet för dom så jag tog in dom. Vilket INTE gillades. Jisses, ingen av dom har tidigare jamat och varit pipiga för att dom vill ut och nu blev det nästan olidligt. Och igår tog jag ut var och en i sele kort stund. Måste vänja dom vi det så jag kan ta båda på samma gång och kanske gå promenader med dom morgon och kväll när det är svalt ute. Men jag har fått en annat idé, och det är att sätta myggnät för entredörren och garageporten. Och något, typ dörrar  vid husknuten på baksidan. På så sätt kan dom få tillgång till ett stort utrymme och jag slipper vara rädd för att dom ska smita ut. För det har Mini gjort, smitit ut 2 gånger. Tur hon är så galen i laserpekaren, det var bara att skramla med den så följde hon med in frivilligt.

Och så Lillan då. Precis vid dörren har vi ju en bänk som tv:n står på...enda stället som blev bra. Lillan ställer sig på bänken och försöker öppna dörren ut. Och det kommer hon att klara av när som helst. Så vi måste börja låsa dörren även när vi är inne men för det behöver vi extranycklar....vilka vi ska låta göra i veckan. Men när det gäller myggnät så är det inte säkert att jag får upp det innan Michaela och ungarna kommer, och då blir det problem. För ungarna kommer med all säkerhet glömma dörren och då kommer katterna att sticka ut. Hmmmm.....måste lösas på ett eller annat sätt.


Det har som sagt var blivit lite poolhäng för mig dom senaste 3 dagarna. I förrgår var jag där 3 gånger för då var det varmt och skönt. Hade kunnat åka till havet men jag ville vara i närheten här hemma då jag höll på inne. Jag har bara varit ute  där korta stunder, är rädd att bränna mig och att jag ska få soleksem. Så nu börjar jag äntligen bli lite solbränd. Idag har Benny lite att göra men i morgon blir det stranden. Ja just det........

Jag har varit ute och kört med bilen för första gången på egen hand och jag var själv. Körde bort till affären för att handla. Inga problem med att hitta vare sig dit eller hem, men........ Tror ni inte att jag blev stoppad av polisen!!!!! Dom började prata med mig och jag sa det lilla jag kan på spanska
"Jag heter Lotta och jag förstår inte vad ni säger. Jag kan ytterst lite spanska" Dom bara flinade och sa något, vad vet jag inte men jag plockade iallafall fram mitt pass. Dom flinade ännu mer och visade att jag kunde fortsätta. ALLTID.......jag tycker att jag alltid blir stoppad. Och igår åkte vi (jag körde) in till Pilar (Pilar de la Horadada) Måste ju lära mig vägen dit så jag kan åka och handla själv i den affären som jag hittills gillar bäst. Att sitta som passagerare när Benny kör hjälper inte för jag kollar ju på allt annat än vägen då det finns massor att se på.


Katterna på baksidan








Och på framsidan





Fönsterputsning :)


4 kommentarer:

  1. Så spännande att följa! Ska du jobba där nere? Har du konatkt med fler svenskar som bor där?

    SvaraRadera
  2. Myyys och jag hoppas att du får ha semesterkänslan ett bra tag till för visst är den mysig? Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Lotta, Dejligt at se læse! Og kattene er såå skønne :-) Kh Gitte

    SvaraRadera
  4. Härligt! Börjar bo in dig o i full gång med dina Planer. Så kul att se kissarna på upptäcksfärd!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck