Sidor

fredag 24 augusti 2012

Olivia 3 veckor

Idag är det 3 veckor sedan som Olivia blev parad. Och hon har klara fina hallontuttar. Så hon är dräktig om hon nu inte luras. Hon som har varit så otroligt kräsen när det gäller mat äter allting. Men det syns tyvärr inte så mycket på hennes vikt även om hon har gått upp lite. Det där med vikten känns konstigt just nu med tanke på att hon gick ner så mycket under parningen. Så ska jag räkna vikten innan parningen eller efter parningen. Räknar jag innan parningen så ligger hon fortfarande minus med vikten på 72g Räknar jag efter parningen har hon gått upp med 191g så jag väljer det senare alternativet...från och med idag. Blir så jobbigt att hålla på med vikten annars. Jodå...Jag kan också tycka att vissa saker är jobbiga :)
Idag väger hon 3537g och från förra veckan har hon gått upp med 98g, sammanlagd ökning alltså 191g
Bilderna på henne är tagna imorse. Och det syns så tydligt att hon behöver lägga på sig lite mer.








Priscilla är tyvärr inte dräktig, här finns absolut inga rosa tuttar och då är det ändå 4½ vecka sedan som hon parades. Luna gick ju i löp igen och har varit inne hos Kurt men jag tror inte det blev någon parning där. Och Jamie visar lite smått löp igen. Så det är nog så att Kurt inte är fertil, tråkigt nog. Men men, det är smällar som man får ta. Hur som helst så ska jag beställa tid för honom för kastrering idag. Så att allting läker fint innan utställningen i oktober så får han debutera som kastrat. OM det skulle visa sig att någon av tjejerna trots allt är dräktiga, ja då är det ju ännu en smäll som jag får ta. Men är dom inte dräktiga och går i löp så kommer dom inte att paras förrän i slutat av augusti. Detta gäller då Luna. Priscilla tror jag faktiskt att jag väntar med till våren så får hon följa med till Varberg i oktober hon också och samtidigt få chansen att få sin titel Champion. Och Jamie har jag inte bestämt än.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck