Sidor

tisdag 16 februari 2010

Hands up.....

baby hands up... :-) Idag har vi jabbat lite igen. Och idag så fick jag en sån skön bild på Ingrid. Skulle egentligen tagit bilder på alla bebisarna imorse, men det blev inget av, tog några nu på kvällen, och får ta foton på dom imorgon förmiddag istället. Ställde upp dom för en gruppbild, och blev väl lite förvånad, trodde inte att dom skulle vara kvar innan jag fick dit alla. Det är verkligen fart på dom nu....och snabba är dom också. Trots att dom är så pass mycket mindre än vad Suzie är så smyger dom sig på henne bakifrån och hoppar på henne. Hon har absolut ingenting emot det......hon bara älskar att leka med dom. När jag räknar in alla inför kvällen så får jag lite problem nu. Dom ligger ju lite här och var, och nu klättrar dom upp i gästsängen och sover där.
Suzie är också snabb....attans vad snabbt hon tar sig ut på altanen om jag öppnar dörren. Jag förstår ju att hon vill vara där ute med dom andra. Jag har börjat så smått att låta henne vara med, men bara i 3-4 minuter.....tiden som jag är ute och röker, och då får hon bara vara inne i själva altanen. Men om vädret tillåter och det inte blir minusgrader till helgen så ska jag låta henne komma ut i snön några minuter så hon får känna efter vad det är. Hon har en så skön stil, denna lilla damen....ligger gärna på rygg och kollar in vad dom andra gör :-)
Igår så var ju inte humöret på topp. För att slippa tänka så satte jag igång med min vårstädning. Har absolut inga vårkänslor, men lika gärna som att deppa ihop totalt gjorde jag lite nytta. Igår tog jag den stora toan....och det tog hela dagen....golv, väggar, tak, dusch, alla avlopp, dra ut tvättmaskin, grovkök, dammsuga ventilerna uppe i taket, och så vidare, och så vidare. Kände mig väldigt duktig på kvällen när allting var klart. Så idag har jag fortsatt med vårt sovrum. Där inne är det inte lika jobbigt, men man ska ju ut med allt, och dammsuga allt för att få bort katthår. För även om jag städar som vanligt så sätter ju sig katthår lite överallt. Speciellt gardinerna är jobbiga att få väck allt, men med några drag ute i snön så var allting borta. Kändes så fräscht när allt var klart. Vidare till gästrummet, men kom bara halvvägs för jag orkade inte mer. Får ta det imorgon istället. Det är MYCKET  roligare att sitta med bebisarna och leka :-)

Ingrid

Här är dom alla. Igor har en tendens att vilja blunda när jag tar bilder



Suzie och Ian



Iggy och Ian


Suzie








Hennes ögonfärg blir bara bättre och bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck