Sidor

måndag 11 december 2017

Vackert med snö

Igår morse när vi åkte iväg så var det mer eller mindre barmark. Natten mellan lördag och söndag hade det kommit ytterst lite pudersnö. På vägen upp var det lite halt. Men på vägen hem var det kaos. Hamnade i långa köer med bilar som inte körde mer än 30-40 och det är ju kanonbra att folk kan hålla farten när det är så ute. Där det var lite uppför fastnade en lastbil och 2 bussar. Och hela tiden hörde vi varningar på radion om att ta det lugnt då det hade hänt flera olyckor. Vissa partier, bland annat mellan Varberg och Ullared gick det knappt att se var man körde. Även hemma hade det kommit massor (för oss alltså) och jag var glad och tacksam att jag har en brorsa som hade skottat upp allt.

Efter att jag hade packat upp allt var jag totalt slut. I vanlig ordning så sitter jag ju inte så många minuter på en stol när jag är ute så här en hel dag. Fötterna och höfterna gjorde sig påminda. Att bara lägga sig ner och sträcka på sig kändes helt fantastiskt. Jag skulle inte orka 2 dagar så som jag gjorde tidigare. Låg där och försökte summera dagen. Men det var bara en salig röra på allt. För egen del lär det ju inte bli så mycket till utställningar på ett bra tag nu. Dom som finns är för långt bort från mig, jag vill/har inte lust/orkar inte sitta i en bil 3-4 timmar för det. Efter att ha kollat lite när utställningarna är såg jag att först i maj blir det lagom utflykt till en. Det är långt dit, men inte hela världen. Och när det gäller denna årstiden så är det ju inte heller lockande att åka, man vet aldrig hur det är på vägarna.

Förutom att jag ställde Tussen och Sarah så fick jag ju träffa jättemånga vänner. Några av dom har jag inte träffat på väldigt länge, så det var ju extra roligt. Andra var nya vänner som jag inte har träffat live men som jag har kontakt med på FB. Och så mina kattungeköpare. Fick också lite "bannor" att jag bloggar för lite, så det är väl dax att jag tar tag i det igen. Men som  dom flesta av er vet så finns det ju inte så mycket att skriva om när jag inte har kattungar hemma. Visst, jag kan visa upp mina vuxna. Men dom ändrar ju sig inte så mycket. Mer än att gå upp i vikt, gäller Tussen och Zira. Ja, även Sarah så klart, men inte så mycket som dom andra två.


Så här såg det ut imorse






Katterna fick komma ut i rastgården. 






Förra gången, för ett par veckor sedan när det kom lite lite snö så ville Tussen absolut inte ut. Idag var det inga problem. 
-Kanonbra ju! Stor och bra toa att kissa i. Det tog bara 2 minuter innan han satte sig och var så koncentrerad.




-Så, nu är jag klar.









Ska ut och rista ner snön från nättaket så det blir lite ljusare här. Och för att jag är rätt att det rasar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck