Sidor

torsdag 14 december 2017

Snöigt värre!!

Snö, snö och så lite mer snö. Alltså, det räcker nu. Vi bor ju i Skeppshult, det ska inte vara så här mycket snö här. Har skottat 3 gånger idag och jag kan lova. Även om det blir 1 meter snö i morgon så tänker jag inte röra spaden. Kommer inte ens att titta på den. För nu har jag så ont i armar och axlar på grund av allt skyfflande, orkar inte mer. För tillfället vågar jag inte ens släppa ut katterna på altanen. Är livrädd att det ska rasa från taket och ner på altantaket. Även om Benny har fått bort allt igår så finns det ju kvar uppe på hustaket. Och som sagt, det har snöat precis hela dagen idag.

Förutom att jag har skottat snö så har jag sytt idag igen. Redan igår klippte jag ut tyget som jag skulle sy idag, och det blev 3 par leggins. Ett av dom är lite längre i benen, den som har guldpluttar i fyrkant. Är så kanonnöjd med dom. Och nu håller jag på och försöka mig på att få ihop en klänning/tunika. Det är efter mönster. Men jag tycker det ser lång ut. Fast det är ju inte värre än att jag klipper av längst ner innan jag fållar upp den. Är ju inte mycket för klänningar, men gärna tunikor. Tyget är detsamma som byxorna har i mitten. Är inte meningen att jag ska ha på mig det tillsammans. Men jag gillade tyget. Och det var bara den biten kvar på rullen när jag köpte det för en månad sen. Kan ju bli spännande att se hur den kommer att se ut. Fattar absolut inte allt som står skrivet att jag ska göra. Så emellanåt tar jag uteslutningsmetoden. Det blir vad det blir.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck