Sidor

söndag 10 december 2017

Utställning Västra Frölunda

Tussen är en kändis. Japp, så är det. Redan vid incheckningen när jag visade stamtavlorna så läste hon upp "Wonderbits Liten Frej"
-Men det är ju Tussen, då är du Lotta. Hej!!

Det har alltså varit utställningspremiär för Tussen och jag kunde väl inte vara mer stolt över honom än vad jag redan är. Denna katten alltså. Helt lugn, låg i buren och kikade på allt och alla. Tog hand om Sarah. Och lät sig visas upp utanför buren. Det var så otroligt många som visste att jag skulle dit med honom och som ville se honom på riktigt. Jättekul alltså. Sarah var också betydligt lugnare idag än för 1 månad sedan, hon vågade till och med titta fram. Båda 2 fick kanonbra bedömningar och Sarah var även uppe för nominering, men en annan britt fick den. När det gäller Tussen så fick jag en massa bannor. Hon skällde på mig för att han var dåligt preparerad/badad för en utställning och lite småsur för hon tyckte att han var så otroligt fin så hon hade velat nominera honom...men inte med den pälsen. Och jag som lämnade in honom för bad och betalade 500:-. Hon tyckte att jag skulle kräva pengarna tillbaka, var villig att skriva en lapp om det. Men men, nu vet jag lite mer, och till nästa utställning ska jag bada honom själv, vare sig han vill eller inte. Fick en massa bra tips (och hjälp) av Annika som har uppfödning Epiphany's.

Tussen hade lite ungar på utställningen också, nämligen Eros och Athena. Även dom 2 fick kanonbra bedömningar och båda var uppe för nominering men ingen av dom fick det. Kan tänka mig att Eros hade haft större möjligheter om han hade varit lite lugnare. Men första utställningen och hane med en massa dofter gjorde honom lite bångstyrlig. Så det blir till att öva med honom för dom hemma, för dom skulle ställa honom flera gånger. Likadant så kommer Athena att ställas mer. Jättekul tycker jag, är ju så glad att mina "familjer" engagerar sig så mycket som dom gör. Inte bara dom idag, utan faktiskt dom flesta.
Var även och kollade på en annan av Tussens pojkar, nämligen Tylökatten Uncle Buck, tycker han såg jättefin ut.

Jag hade med mig kamera, så klart. Men jag tog inte så många bilder. Jag hann helt enkelt inte. Då ingen av oss fick nominerade katter blev det ju tidig hemgång också vilket var tacksamt med tanke på vilken snöstorm vi hamnade in. Men några bilder blev det...på dom som var närmast mig




Tawalli's Guardian Angel Eros











Tawalli's Guardian Angel Athena








Epiphany's Pacific








Rozmaryn Morishia *PL











Bedömningssedlarna...Försök läsa dom om ni kan





Dessa bilder tog Annika på mig och Tussen (tyvärr inga bilder på Sarah)












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck