Sidor

måndag 18 december 2017

Mirandas bebisar födda

Äntligen, denna väntan har varit lång ska ni veta. Speciellt dom sista veckorna. Miranda gjorde som sin mamma Milla, hon gjorde allt för att dölja att hon var dräktig. Jag sa till Kicki att inge ge upp. Om hon blev dräktig så var hon kanske som sin mamma. Och det kanske inte var så många då det var första parningen både för Miranda och Gizmo.

Hur som helst så föddes 2 stora och fina bebisar i morse. En tjej med vikten 116g och en kille med vikten 122g. Allting har gått kanonbra och Miranda skötte allting själv. Som dom flesta av er kanske vet så är Miranda på halvfoder hos Kicki som har Tigerligan's. Och så även pappan till bebisarna, mamman heter alltså BeWa's Moonlight Of Miranda och pappan heter Tawalli's Moonlight Of Callisto. Jag kommer inte att ta fler bebisar i mitt stamnamn mellan dom. Jag hade ju önskat mig en röd-vit eller creme-vit tjej med mycket vitt. Men båda dessa små kommer att vara till salu. Jag ska inte ha någon hanne och honan har för lite vitt för min smak. Som det ser ut just nu verkar hon vara en 09, alltså väldigt lite vitt. Men, ingenting är bestämt än. Inte ens namnen. Vill vänta tills Kicki är helt säker på könen.

Bilderna är dom första på dom, tagna med mobil. Kommer ju mer framöver. Själv vill jag vänta med att åka och hälsa på dom tills dom har fått ögon iallafall. Har inga nytagna bilder på föräldrarna men det kommer framöver det också. Stamtavlan till bebisarna hittar du om du klickar HÄR



Honan









Hanen






Stolt mamma


1 kommentar:

  1. Stort Grattis till de små! ❤ Läcker färg på hannen. 😀

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck