Sidor

söndag 17 september 2017

Ziras bebisar 8 veckor

Tiden går fort, det måste ni ändå hålla med om. Alltså, redan 8 veckor. Och med det är det dax för första vaccineringen vilken kommer att ske imorgon när veterinären kommer hit.

Det är nu verkligen fullt ös medvetslös här. Dom har rallytävlingar mer eller mindre hela sin vakna tid. Dessemellan har dom brottningsmatcher, vem är starkast? Alltså, inte bara Ziras bebisar utan alla 10. Så man går här på egen risk för rätt som det är springer dom mot mig, på mig, bakom mig. Hayley brukar ofta stå på baktassarna och jabba med mig, fast jag inte ens befinner mig i samma höjd som hon. Alla har ju kommit på det här med att om man morrar och fräser så får man behålla leksaken för sig själv. Så det kan ligga en sisådär 5-8 bebisar som ligger utspridda och låter jättefarligt. Kan tilläggas att dom oftast ligger där och leker för sig själva. Men dom morrar väl i förebyggande syfte.

Angående Rebekah så går det ju framåt. Hon ger mig hjärtattacker flera gånger om dagen nu när hon ska busa och springa omkring. Hon har ramlat ner från den lilla klösen, men alltså, jag kan ju inte plocka bort allt. Hon måste ju få leka. Emellanåt haltar hon, men ytterst lite.
Alla bebisarna äter otroligt bra och nu är det bara Joshua och Rebekah som väger under kilot. Men det tar nog bara några dagar för Josh att komma till den magiska gränsen. Becka behöver nog ett par veckor på sig. Dom äter allt man sätter fram till dom.  Veckans vikter och viktuppgång är
Niklaus 1092g +200g
Hayley 1037g +157g
Elijah 1076g +204g
Marcellus 1057g +162g
Joshua 955g +183g
Rebekah 876g +144g

Jag har tagit massor av bilder på dom idag igen. Väljer 5 på varje bebis, resten skickar jag till deras blivande familjer.



Niklaus









Hayley









Elijah









Marcellus







Joshua









Rebekah






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck