Sidor

onsdag 27 september 2017

Phoebes bebisar 12 veckor

Idag blir dom 12 veckor. Tycker inte alls att det var så längesedan som dom föddes, men som vanligt...tiden går fort. Speciellt när man har ungar hemma. Det är pyssel hela tiden. Visst håller jag på med annat, dom sista veckorna ute i trädgården (och växthuset) Men jag är ju här hemma och springer in och kollar dom hela tiden dom timmarna jag befinner mig ute. Igår var min veterinär här. Det var dax för andra vaccinationen, dom chippades och det blev veterinärbesiktning. Alla fick ok vilket känns lika skönt varje gång. Dock var det ett problem, samma med alla fyra. Hon hade stora problem att lyssna på lungor och hjärta. Alla spann och kurrade så högt så det gick bara inte. Så hon tog dom till vattenkranen och öste på så dom fick lite annat att tänka på. Den tiden som dom slutade spinna där kunde hon lyssna, men sen satte dom igång igen. Dom spann vid både vaccinsprutan och chippet. Kia till och med lade sig på rygg efteråt för att man ska klia henne på magen.

Jag kom på i morse att ingen av dessa ungar har hoppat upp på diskbänken. Dom är ju gärna på bordet, oftast lägger dom sig och sover då. Och jag är lika glad för det, för dom förra kullarna hoppade ju över till diskbänken vilket jag inte alls gillar. Men,, ingen av dom i förra kullar har varit på väg ut genom ytterdörren dom dessa. Så fort jag ska ut så är det alltid någon som smiter. Och det är värdelöst när dom är så många. Måste alltid distrahera dom med annat så dom befinner sig i vardagsrummet och jag snabbt och enkelt kan stänga efter mig. Samma sak när man har besök så vill dom följa med.

Idag flyttar Ellie och Kia. Känns tungt i mitt hjärta, är ledsen. Även om jag vet att alla som flyttar kommer att få det bra är det jobbigt. Och ja, speciellt Phoebes bebisar. Stevie flyttar på fredag och Damon på lördag. Dagens vikter är
Damon 1538g (nyfödd 112g)
Stevie 1461g (nyfödd 110g)
Ellie 1304g (nyfödd 104g)
Kia 1337g (nyfödd 105g)


Först ut alla 4 tillsammans. Mina små älsklingar. Idag splittras dom





För cirka 4 veckor sedan så var Damon vid Zira och diade. Men tror inte han fattade riktigt vad det handlade om, han gjorde inte om det igen. Förrän i morse. Men han diade inte, han låg bara hos Zira och myste medan några andra åt.





Damon 12 veckor

















Stevie 12 veckor














Ellie 12 veckor












Kia 12 veckor






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck