Sidor

söndag 10 september 2017

Ziras bebisar 7 veckor



7 veckor har alltså gått sedan dessa gullungar föddes. Kan fortfarande inte fatta vad fort tiden går. Dom växer så fort, och dom är så snabba dom små rackarna. Att försöka sig på att gosa med dom när dom vill leka kan fungera, men oftast vill dom ner för att busa med sina syskon. För närvarande gäller 3 lägen, äta-sova-busa. Jag bara älskar det.

Ända sedan jag öppnade upp även till sovrummet så har alla fått ännu en favoritplats. Ligger jättegärna och sover i alla bäddarna under sängen. Att springa omkring i sängen och busa är bara så roligt. Det är många dagar som jag inte bryr mig om att bädda. Och så den där sängkappan. Fattar inte att dom kan tycka att det ska vara så roligt. Dom vill jättegärna ut i rastgården. Men det har varit så blött, antingen har det regnat och vid uppehåll är det ju jätteblött. Dom själva bryr sig inte om att det är blött, men jag gillar ju inte det. Att doom springer ute och så in i toalådan med resultat av att all kattsand fastnar lite överallt på dom. Började ju fasa ut havregrynen redan för 2 veckor sedan och nu är det bara Ever Clean, funkar kanon på alla.

Något som kanske inte har funkat så bra är att jag har matvrak här. Dom kan äta tills dom spyr. Så jag har fått minska på maten och i den blanda torrisar så dom inte äter så fort. Har funkat ganska så bra. Och nu då dom inte får så mycket så äter dom mer av torrisarna vilket jag vill. Och med det får dom i sig mer vätska då dom dricker mer vatten. Superduktiga bebisar är dom alla. Vikten idag är helt ok. Rebekah  som har varit minst börjar minsann växa ikapp alla andra, likaså Josh
Niklaus 892g +113g
Hayley 880g +111g
Elijah 877g +108g
Marcellus 895g +83g
Joshua 772g +94g
Rebekah 732g +117g 

Idag var alla med på noterna när jag tog bilder. Blev massor men väljer ut bara 6 av varje. Resten skickar jag till dom blivande familjerna



Nicko











Hayley











Elijah











Marcellus










Josh










Becka







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck